Persoonlijke gebeden

naar index gebeden - terug naar hoofdpagina

Hemelse Vader, Jezus, Gods zoon,
U kent en doorgrondt mij, U weet wat ik denk, U kent mijn verdriet om dat kleine puppy wat in mijn handen geboren is en nu zo wreed ligt te strijden. U weet ook wat het beste is voor dit leventje. Ik wil het diertje aan U terug geven als hij geen volwaardig vrolijk leven kan gaan leiden, maar ik wil echt alles doen als hij kans heeft om een gezinnetje blij te maken en een hondenleven
met hoofdletters mag leven.
Sterk mij en geef me kracht om te doen wat het beste is. G
eef mij en de dierenarts inzicht en verlos het diertje van pijn en misselijkheid van angst en vermoeidheid.
Raak ons aan met Uw kracht Heer.
Dank U wel dat ik altijd bij U komen mag.
Amen.

Esther

09-05-2006

Heer,
geef mij rust van binnen, zodat ik Uw weg verder mag leven.
Ik heb U nodig, elke dag.
Houdt mij vast in Jezus' naam.
Amen.

Johan

10-05-2006

God de Vader,
help mij in deze moeilijke tijden en vergeef al mijn zonden. Ik heb al tweemaal kanker gehad en Je hebt mij veel liefde en moed gegeven en ik heb het overwonnen. Nu is mijn hart verzwakt door deze medicatie en nu vraag ik weer hulp aan Jou. Bedankt dat Je naar mij wil luisteren. Amen.

Christelle

08-05-2006

Lieve Vader in de hemel,
ik dank U voor het leven van een ieder hier op aarde; ik dank U voor het verlossen van al deze zielen;  we prijzen U  Heer, want er is geen als U! U bent ons alles.
Lieve broers en zusters, onze Heer slaapt niet. Hij ziet ons elke seconde van ons leven en weet wat we allemaal mee maken en wat we nodig hebben, en de Here laat ons nooit in de steek.
Geef niet op, blijf de Heer prijzen, blijf geloven in Zijn wonder.
Onze Vader slaapt nooit: Hij heeft ons geschapen uit liefde en geef het ons ook.
Lieve Vader, zie hier Uw mensen smeken om Uw hulp, verlos ons uit alle moeilijkheden, want bij U is alles mogelijk.Oh, we hebben U nodig, alle dagen van ons leven!!!!!!
En bescherm een ieder die op deze site naar U verlangt met het bloed van Uw heilige Zoon.
Dat vraag ik U in de naam van Jezus.
Amen.

Monique

08-05-2006

Lieve Vader,
mijn oma is nu op dit moment ziek.
Er is longkanker bij haar geconstateerd, waardoor ik heel erg verdrietig ben. Mijn andere familieleden die hebben wel kaarsen voor haar gebrand in de kerk, maar ik wil zo graag zelf voor haar bidden op mijn manier en daarom wil ik nu tot U komen en vragen om mijn oma nog even bij ons te houden, om haar te verlossen van de pijn die ze heeft en zolang ze er nog is dat wij nog van haar mogen genieten. Verder wil ik U zeggen dat ik zielsveel van U houd en ik wil U danken voor al het goede dat wij (mijn kind, familie en ik) krijgen, onze gezondheid, het voedsel dat wij dagelijks mogen nuttigen en ik dank U duizendmaal voor Uw hulp tijdens de moeilijkste periode in mijn leven......
Amen.

Deborah

30-04-2006


Lieve Heer,
ik bid en vraag U om hulp. Ik wil vragen om Uw kracht en hulp voor morgen, mijn man staat voor een moeilijke situatie waar veel van af hangt. Ik wil U vragen om hem te steunen en te laten voelen dat U er voor hem bent, hij heeft U nu meer dan ooit nodig. Ik bid ook voor na morgen, om over 14 dagen volledige vrijspraak. Wij kunnen nu inzien waarom ons dit moest overkomen en de boodschap die daarachter zit.
Ik denk dat wij hiervan geleerd hebben. Ik hoop dat U kunt zien dat wij de boodschap begrepen hebben en er wat mee doen. Ik hoop dat U ons wil steunen en er voor ons wil zijn. Ik ben U zeer dankbaar voor alles wat wij hebben en dat wij ook gezond zijn.
Ik vraag U ook te waken over mijn vader die binnen enkele weken zal sterven omdat hij ernstig ziek en opgegeven is. Ik hoop dat hij niet zal lijden en bij U in de hemel komen mag en dat zijn vrouw die op 10 juni 2005 overleden is daar op hem wacht.
Lieve heer help ons!
Ik vertrouw op U!
Amen.

Tamara

24-04-2006

Lieve Maria,
Wil je ons helpen dat het allemaal weer goed komt; en zeker met onze broers. Amen.

Anoniem

27-04-2006

Trouwe God die in den hemelen zijt.
Sta alle mensen nabij die steeds maar weer niet tot Uw woord kunnen komen. En verdrijf de boze geesten met het bloed van Uw zoon Jezus Christus.
Laat de boze geesten in de naam van Jezus Christus terug gaan waar ze vandaan komen.

Alexander

23-04-2006

Mijn Vader die in de hemelen zijt, geprezen zij Uw grote en heilige naam. U, die de hemel en de aarde en alles wat daarop is geschapen hebt, U wilt omzien naar een nietig mens als ik. 
Here, heel mijn leven bent U mij al nabij geweest en heb ik Uw bewarende hand mogen ervaren.
Oh Vader, daarvoor wil ik U danken en daarvoor wil ik U prijzen.
Vader, U kent mij en U weet wie ik ben. Daarom durf ik U ook vragen of U ook in de toekomst mij nabij wilt zijn. 
Here, geef mij wijsheid en inzicht en leer mij te onderscheiden wat van U is en wat van de boze.
Vader, U weet dat ik in een moeilijke periode zit, maar Here, ook nu stel ik mijn hoop en vertrouwen op U. Here wees mij steeds nabij en laat mij niet los. Amen.

Johannes

09-04-2006

God onze Vader,
ik wil graag in gebed tot U komen. 
U heeft mij het afgelopen jaar door een moeilijke periode heen geholpen. De kanker in mijn lichaam is weer opnieuw uitgebreid; de ziekenhuizen kunnen niets meer voor mij betekenen. Deze week startte ik een therapie in Keulen. Ik bid U mij opnieuw te steunen. In bidden tot God ben ik nimmer teleurgesteld. U geeft mij steeds weer kracht en vertrouwen. Ook voor mijn vrouw en onze kinderen vraag ik u om hulp. Voor mijn kinderen heb ik kunnen getuigen hoe belangrijk een gesprek met God is. Kracht, doorzettingsvermogen, vertrouwen, ik bid U dat dit mij de komende de maanden mag helpen. Amen.

Bert

08-04-2006

God zegen alle vele gebeden op de site.Blijf altijd bij hen en bij ieder mens op de wereld. God schenk licht in deze duisternis.
God geef me mijn vrouw Elly terug; wij als gezin hebben haar nodig en ik nog meer.
Heer, leg geen verwijten in de harten, maar alleen liefde. 
Heer, maak zichtbaar het onverwerkte verdriet der jaren. 
Heer, geef inzicht in de harten en uitzicht op een toekomst.
Heer, laat Elly op een andere manier bereiken dat van haar wordt gehouden, ik houd nog van haar.
Heer, scheiding is in Uw ogen een gruwel en ik ben uit de vaste koers geraakt en dobber op de woelige baren van een kolkende zee van emoties.
Heer, ik ken niet de weg waarnaar toe ik word gedreven en weet niet wat te doen: help ons de juiste beslissing te nemen, zoals wij 18 jaar geleden voor elkaar hebben gedaan. De zegen voor een kind is ons geschonken, gevraagd op het altaar van Maria en deze zegen is verhoord. Vanaf dat moment worden twee zielen één vlees. Help ons gelukkig te zijn samen, we hebben al zoveel meegemaakt. 
Ik bid U voor hulp en heb dit hard nodig. Mijn wens is ons huwelijk terug. Ik wil gelukkig zijn. Help ons, door de kracht die U kunt schenken op ons levenspad en help ons te leren kijken door liefde in plaats van haat, zodat wij op een liefdevolle basis ons levenspad kunnen voortgaan. En als wij samen oud zijn terug kunnen kijken waar wij eens zijn begonnen bergen te zien wat dan slechts kiezelsteentjes waren. Het Onze Vader is het volmaakte gebed: het bevat alles wat we voor het aangezicht van God kunnen uitspreken of vragen.

Onze Vader,
die in de hemel zijt,
Uw Naam worde geheiligd,
Uw Rijk kome,
Uw wil geschiede op aarde zoals in de hemel.
Geef ons heden ons dagelijks brood,
en vergeef ons onze schuld,
zoals ook wij aan anderen hun schuld vergeven,
en leid ons niet in bekoring,
maar verlos ons van het kwade.
Amen.

Jan

07-04-2006

Goede God,
Om aan Uw huis zonder rampen, pijn,verdriet en angst te werken,hebben we alles niet in eigen hand. Maar liefde,aandacht,vergeving en medeleven, zijn wel bouwstenen voor Uw huis, waar we allen eens mogen zijn. 
Bij mijn broers ziekte laten toch genoeg mensen zien wat U met liefde bedoelt, waar het leven omgaat. Mens zijn is ook wel eens een gedachte aan een zieke hebben.We zijn die mensen dankbaar voor het meeleven. God, zo zien we U dan toch een beetje met de Geest van liefde. En mensen die niet geloven doen ongemerkt wat U vraagt.
Het knappe vind ik van mijn broer, hoe hij zijn ziekte draagt. Wetend dat hij achteruit gaat,maar toch niet gauw er bij gaan stilstaan, maar accepteren en doorgaan met wat hij nog wel kan. Zo komt hij over, maar God, wij weten ook wel een beetje de andere kant. U kent zijn verdriet. U weet de ellende waar hij inzit. Moge hij met zijn verdriet en ellende bij ons, maar ook bij U komen. Wees altijd met zijn ziekte bij hem. Maak zijn ziekte draaglijk. Hij is helemaal verslagen dat de ziekte zo plotseling kwam. Nog altijd bezig op school en alweer vol plannen voor nieuwe opleidingen. Het kan niet meer. Goede God, wij zijn blij, toch is het moeilijk te geloven, dat U het verdriet van mijn broer met U meedraagt en ook de andere nare toestanden in de wereld.Waar we soms in de kleine dingen U niet meer laten zien. U bent bij iedere zieke en gelukkige. Goede God, zegen ieder mens, de wereld en laten we de fundering alvast leggen in het nieuwe Jeruzalem. Amen.

Je broer

08-04-2006