Persoonlijke gebeden

naar index gebeden - terug naar hoofdpagina

Goede God,
Ik word heel zwaar beproefd. Op mijn werk worden er heel veel lage spelletjes gespeeld. De jaloezie speelt hier een grote rol. En ik zit heel diep in de schulden. Laat a.u.b. hulp uit de hemel komen. Ook voor mijn kinderen vraag ik hulp dat zij op het rechte pad mogen blijven en dat ze hun school kunnen afmaken. En dat ik 's avonds de goddelijke rust mag vinden. Ieder avond bevindt zich iets dat niet van God is en blijft kraken, er bevindt zich een satanische/negatieve kracht in mijn woning. Moge God mij steun en kracht geven om verder te gaan. Steun en kracht voor iedereen die dit ook meemaakt.

anoniem

17-02-2007

God,
Leer ons leven volgens uw regels:
Zorg ervoor dat er geen terrorisme is, 
zorg ervoor dat we elkaar geen pijn doen, 
zorg ervoor dat we elkaar niet doden,
leer ons verdraagzaam zijn.
Want alleen op die manier kunnen we van de wereld iets moois maken,
kunnen we van alle dingen genieten die U voor ons gemaakt heeft.
Amen.

anoniem

14-02-2007

Lieve God,
U heeft een belangrijk gebed van mij verhoord. Ik ben u daarvoor eeuwig dankbaar.
Ik bid weer tot U. Ik moet een zonde plegen om mijn gezin te redden. Op voorhand vraag ik U om vergiffenis. Ik moet een zonde plegen anders is het onze ondergang. Ik zal me verantwoorden als ik voor U sta. Help me, ik kan niet anders. U weet dat het geen doodzonde is, meer een leugentje om bestwil. Ik draag deze last met me mee en zal me voor U verantwoorden.

Rob

13-02-2007

Heilige Vader, lieve Heer,
ik zou zo graag zien dat mijn schoonzus zwanger wordt van een gezond kindje. Ze wachten al zo lang hierop. Ik denk dat zij en mijn zwager fantastische ouders zullen worden, wilt U ze zegenen met nieuw leven.

Anita

13-02-2007

Lieve Vader,
hoewel ik het niet heb verdiend dank ik U van harte dat U mij geholpen heeft, toen mijn leven dreigde te ontsporen en ik het weer met Uw hulp op de rails kreeg.

Toine

12-02-2007

Vader, 
laat onze gedachten zijn bij Abbé Pierre, die zoveel voor anderen, en met name de minderbedeelden, betekende. Vooral omdat ook hij ons door zijn voorbeeld leerde hoe het geven en vergeven zo veel meer genoegdoening in het leven schept, als het halen en de wraakzucht. Ik bid dat, door hem, velen de waarde van het geven en vergeven zullen ontdekken, en zich daardoor ook gelukkig zullen kunnen gaan voelen. 

Johannis

22-01-2007

Vader, 
pas in verdriet zoek ik U echt op.
Het spijt me zo, dat door dit drukke bestaan ik U steeds verder wegzet.
Zolang het goed gaat denk ik wel eens aan U en bid ik 's avonds voor mijn familie, maar echt contact is er dan niet.
Alleen in verdriet houd ik U pas echt stevig vast en daar wil ik voor zeggen dat het me zo spijt.
U weet waarom ik dit schrijf, 
help ons en troost ons alstublieft om dit te dragen en ook om ons  in goede tijden te laten beseffen dat U er dan ook voor ons wilt zijn.
Ik houd van U Vader en steun op U.
Wees alstublieft bij mijn gezin en familie en bij alle mensen hier en die U nodig hebben en zoeken.
Amen.

IK

16-01-2007

Vader,
Graag bid ik dagelijks met allen mee die U om steun verzoeken. Ik ben en was niet waardig U om steun te vragen, toch heeft U mijn gebed verhoord. Ik weet geen beter wijze U daarvoor te danken als door dagelijks mee te bidden met hen die op dit moment Uw steun nodig hebben. Maar ik blijf beseffen: niet mijn, maar Uw wil geschiede.

Johannis

15-01-2007

Lieve Heer en Heilige Maria,
het doet pijn dat het zo gelopen is met mijn broertje; misschien is het wel het beste zo, maar het doet pijn. Hopelijk wilt U ons helpen, dat wij hem kunnen helpen. 
Lieve Heer en Heilige Maria,
wil U ons wat hulp en rust geven?
Nogmaals bedankt.

anoniem

12-01-2007

Onze Vader, 
wilt U dit gebed verhoren? Wilt U zijn bij buurvrouw Geke Tijssen, nu zij te horen heeft gekregen van de artsen dat ze niet meer beter kan worden en niet zo lang meer te leven heeft. Wilt U deze keer de artsen ongelijk geven en wilt U haar beter maken? Maar Uw wil geschiedt. Wilt U anders als de tijd daarvoor aangebroken is,haar liefdevol opnemen in Uw Hemel? Dit vraag ik U niet omdat ik het verdiend hebt, want ik ben een zondaar, maar ik vraag het U om Jezus' wil.
Amen.

Karel

06-01-2007

nacht lieve Heertje,
nacht lieve Vrouwtje,
nacht engeltje zoet,
die ons allemaal vannacht bewaren moet.
Amen.

Melanie

05-01-2007

Vader in de hemel,
ondanks dat ik verlamd ben
blijft mijn vertrouwen op U.
Amen.

02-01-2007

Lieve vader in de hemel,
wilt U alstublieft bij meneer Eef zijn waar het niet zo goed mee gaat? U kent de situatie wees hem en zijn familie genadig, alstublieft.
Amen.

Cees

30-12-2006

Goede God,
Voor alle goede dingen die vandaag weer zijn geweest wil ik u danken God. Ook dank ik U voor alle steun die U geeft en heeft gegeven op de moeilijke momenten.Niet alleen voor mezelf maar ook voor alle andere mensen.
Met name voor alle jong volwassen mensen vraag ik U extra steun, zij hebben het vaak in deze harde wereld zo moeilijk en zijn daardoor zo onzeker.God blijf bij alle mensen.Dank U.

Fientje

29-12-2006

Lieve God, Ik dank U, dat U de Heilige Geest in mij bezig mocht en mag zijn.
Dank U ook voor mevr. V., die mij het boek "Rome ons thuis" aanraadde te lezen, waardoor er steeds meer twijfels werden weggenomen. Dank U, dat er juist ook op dat moment een vormselcursus werd gestart bij de R.K. kerk in mijn buurt, waar ik zo hard naar op zoek was.
Dank U voor mijn schoonfamilie die mij U liefde laat voelen en mij wil steunen bij al mijn vragen in het geloof.
Dank U voor mijn lieve man (zelf katholiek), die mij, ogenschijnlijk onverschillig zei: katholiek worden? hmm, dat moet je zelf weten!
Maar het was waar! Ik moest hier 100% zelf voor kiezen, dat kan niemand anders voor je doen.
Dank U voor mijn besluit, (ik had het nooit gedacht, maar Gods wegen zijn ondoorgrondelijk!!) dat ik aankomende Pasen katholiek word en gevormd word in mijn 46ste levensjaar!
Here God dank U wel!!!!!!!!! Amen.

Irene

27-12-2006