Persoonlijke gebeden

naar index gebeden - terug naar hoofdpagina

Lieve Here God,
ik heb spijt van mijn uitbarsting van vanavond.
Ik ben zo geschrokken en het lijkt wel nooit te mogen lukken. Wilt U weer samen met mij aan het huis bouwen ?
Ik kan het echt niet alleen.
Vergeef mij Heer.
Amen.

Pieter

28-06-2007

God alstublieft!
Ik ben zo bang.
Ik ben zo bang.

Ik weet niet wat ik moet doen.
Neemt U mijn zonden weg en sterk mij.
Heer, ik wil hier uit komen.
Uit dit donkere dal.

Waarom voel ik me zo onrustig?
Helpt U mij.
Zodat ik weet wat goed voor mij is.
Laat mij niet twijfelen.
Helpt U mij.

Ik zie alleen maar kwaad om me heen.
Waarom ben ik depressief Heer?
Ik ben zo bang.
Ik ben zo bang.

Komt U alstublieft naar mij.
Stuur mij een engel.
Om mij te helpen en te steunen.
Heer draag mij alstublieft in deze tijd.
Ik ben zo bang.
Ik voel me zo alleen.
Ik voel me zo alleen.

Alstublieft.
Ik ben bang Heer.
Zo bang.

Mariska

18-06-2007

Ik vraag gebed voor mijn zoon Wouter, 21 jaar. Hij wil geen contact meer met mij; hij is beïnvloed door mijn ex. Wouter is met verkeerde dingen bezig, hij heeft schulden en dreigt dakloos te worden.

Joke

24-06-2007

Vader in de hemel,
ik wil U vragen mij te helpen;.mij te helpen met de zware taak die ik opgekregen, wat ik te doen heb gekregen na de hersenbloeding van mijn man 3 jaar geleden. Hij is nog wel helemaal mobiel, maar verder kan en doet hij niets meer en ik sta overal alleen voor, dat is heel vermoeiend .En een zoon 7 jaar geleden verloren aan een hartstilstand, hij was pas 43 jaar oud.
Vader, ik vraag U mij de kracht te geven om dit te kunnen blijven doen.

Mieke

23-06-2007

Lieve Heer, mijn God oh Vader,
wat zou ik zonder U moeten ?
Lieve Vader ik wil U danken voor alles wat U voor mij doet, de liefde die U mij geeft en de kracht om het onderscheidingsvermogen te hebben goed van fout te zien.
Met zo veel verdriet want ik realiseer me meer en meer dat U gelijk heeft en ik voorzichtig met mijn hart om moet gaan. U heeft mij gemaakt zo mooi en zo perfect en toch ben ik soms zo zwak, en kan ik de schoonheid en de sterkte niet opbrengen om niet met me te te laten sollen, Heer... En hij houdt zoveel van mij , maar hij kent U niet Heer, het is zo lastig , soms zoveel strijd Heer..
Als Hij U zou kennen en Uw liefde in zijn hart zou hebben zou hij met tederheid en voorzichtigheid met mij omgaan. Echt Heer, lieve Vader, U heb ik nodig, ik verdedig hem naar mezelf toe en naar U toe, maar dit wordt een lastige taak.. En het is mijn taak niet, Ik kan hem alleen mijn liefde die ik van U krijg geven, en geduldig zijn en bidden, Heer de rest is in Uw handen. Lieve Vader.. Ik word er moe en verdrietig van; ik doe mijn best Vader maar hij doet soms erg lelijk en geeft me niet het belangrijkste gevoel, nu weet ik Heer dat U degene bent die mij kan verzadigen en kan vullen, Uw liefde is niet te evenaren. Ik heb hem gezegd dat ik niet meer kan... Ik kan mezelf niet zo laten behandelen, U weet wat ik nodig heb Vader, U kent mijn hart en mijn verlangens. U heeft het beste voor met mij, en U keurt dit niet goed, U laat mij ook duidelijk zien dat U dit niet voor mij wilt, U wilt het beste voor mij.. Maar wat als ik mezelf nu niet zo belangrijk nog vind op zwakke momenten, Oh Heer lieve God, sta mij bij.. Ik zit soms vast en ja lieve Vader, Liefde maakt mij werkelijk blind.. Hij geeft me tederheid en dan weer afstand en zo door... Lieve Vader ik heb Uw hulp nodig, Uw onderscheidingsvermogen om Uw keuze te volgen en te maken, Ik dank U voor wie U bent, zo liefdevol, mijn rots, Ik houd van U, blijf dicht bij mij alstublieft, Vader, bescherm mij, tegen de aanvallen op zwakke momenten, bedek mij onder Uw kostbare en dierbare bloed, Heer, genade voor hem, Vader redt hem, raak zijn hart Vader, geef hem Uw inzichten Vader, Doe Uw wil Heer..
Alles verwacht ik van U, mijn dank is groot, mijn liefde voor U is eindeloos, en ik prijs Uw naam, hoog Vader, Alstublieft Vader voor deze nacht Heer, bewaak ons, wilt U bij ons zijn, en bij papa en mama en Peter, bescherm en bewaak hun ook Heer, dank U wel Vader, U bent zo goed.. Zonder U ben ik verloren...
liefs met mijn hele hart

RC vd D.

18-06-2007

Onze Vader, 
dank U voor mijn leven. Sta mij bij komend weekend. Dat ik in mijn leven het pad naar U mag bewandelen. Middels mijn talent mensen mag helpen. Hoe dat zal ontvouwen vraag ik U om inzichten hierin; ik vraag om hulp om niet meer te oordelen en mensen pijn te doen. Mijn negatieve kant weet ik nu zo zoetjes aan wel. Ik word er niet blij van. Open mijn hart voor de mensen rondom mij. En ik vraag om Uw zegen voor de mensheid en moeder aarde en alles wat daarop leeft. Dank U. Amen.

Janny

31-05-2007

goede God ,
ik vraag Uw hulp en uitkomst voor het leven en toekomst van onze zoon. Help hem lieve Vader, wij vertrouwen op U. 
Dank U, Vader.

José

29-05-2007

Raar Vader om zo via een computersysteem te bidden. Te praten met U. U kent mij. U weet wie ik ben en hoe ik ben. Daar wordt ook U niet vrolijk van. Toch laat U mij niet los. Ik twijfel veel de laatste tijd en hoe het momenteel gaat, met name in de kerk; het brengt me steeds verder van U af denk ik wel eens. Ik voel me benaderd als een kleuter en soms als een imbeciel. Dit bemoedigt me niet, integendeel. Maar Here, dit is mensenwerk en dat vergeet ik wel eens. Aan de andere kant is het toch Uw Geest die in de kerk Zijn werk doet? Hoe kan Hij dan toestaan dat de eerbied vaak ver te zoeken is? Hoe kan het dan gebeuren dat ik verder en verder afglijd van U door het circus dat tegenwoordig een kerkdienst voor moet stellen? Vader , houdt me vast, laat me niet los en breng me alstublieft weer dichter bij U. Vergeef me, om Jezus' wil. Amen.

Jobke 

28-05-2007

Vader,
Heer van heel de Schepping, 
Uw naam zij geprezen, ik kan me iedere dag weer verwonderen over Uw kracht. 
Wees bij me Heer. 
Mijn leven momenteel gaat niet zoals het zou moeten zijn. Laat mij mijn leven aan U wijden Heer en geef mij de kracht niet steeds mijn ego te laten overheersen. Ik wil Uw Zoon volgen maar ben zo vaak te eigengereid. Laat mij niet op anderen letten Vader, maar de weg naar U open en zuiver houden. 
Ik bid u voor Mo en Noah Vader, maar speciaal voor Mo, U weet waarom. 
Uw wil geschiede, geef mij wijsheid hierin. 
Ik vraag U dit in Jezus' naam. 

Riky

27-05-2007

Lieve Vader,
Eigenlijk hoef ik dit niet te zeggen, U weet het allemaal al lang. Maar zo langzamerhand zie ik het niet meer zitten. Ik weet er zijn veel ergere dingen dan de problemen die wij hebben. Maar ik wil mijn vrouw en kinderen niet teleurstellen door mijn falen. Want zo zie ik het. Mijn vrouw zegt telkens: vertrouw nou maar op Hem, wat Hij doet is goed, hoe het ook uitpakt. Ze heeft daar gelijk in, maar ik blijf maar tobben. U heeft de afgelopen tijd al meermalen laten zien dat U helpt, maar als het dan weer even tegenzit word ik weer zo bang... Alstublieft help ons. Wilt U ook alle anderen helpen die hier hun gebed plaatsten. Er zijn zoveel moeilijkheden. Ik zou zo graag zien dat alle mensen gelukkig konden zijn.
Heer wees ons genadig in Jezus' naam.
Amen.

Tobber

21-5-2007

Lieve Vader,
ik dank U dat onze Vader bent. De God van Abraham, Isaac en Jacob. Wij geven U alle eer, lof en aanbidding. Vader moge wij Uw Koninkrijk zien hier op aarde. Haalt U alles weg wat ons nog in de weg staat. Ik bid voor eenheid van alle voorgangers hier in Amsterdam en dat wij één kerk moge zijn, waar Uw zegen zichtbaar zal zijn. Ik bid dat de Here Jezus zichtbaar zal zijn in ons leven, te beginnen in mijzelf.
Shalom

Joyce

17-5-2007