Persoonlijke gebeden

naar index gebeden - terug naar hoofdpagina

Heer,
ik vraag U om steun in deze moeilijke periode voor mijn man en kinderen en mij zelf nu wij weten dat mijn man Jan niet lang meer heeft te leven. Maar toch dank dat wij Kerst en Oud en Nieuw nog samen mogen mee maken. 
Heer ons leven was samen prachtig; dit maakt het voor mij nu ook zo moeilijk. Wij hadden gehoopt samen oud te worden, maar nu dit niet meer mogelijk is hoop ik dat U ons steunt in deze moeilijke periode.
Toch zal de dood het niet overwinnen, maar de liefde voor elkaar en voor U.
Het maakt mij sterk om deze gedachten uit te spreken op papier. 
Sterkt U onze kinderen , schoonzoon en kleinkinderen.
Eenmaal komt alles weer goed 
Dank U,Heer, voor alles wat U ons hebt geschonken.

Gerry

30-12-2007

Vader,
ik dank U voor Uw liefde en trouw elke dag weer;
Dank voor al die keren dat U daar was in het midden van de storm en mij uitredde. 
Dank U dat U mij kent, en van mij houdt zoals ik ben.
Uw liefde heeft mij geroepen en door mijn verlosser Jezus, Uw Zoon, heb ik toegang tot U, Uw troon van genade. U bent de enige.
Ik prijs Uw Naam Almachtige Vader, ik eer Uw Naam Jezus mijn Heer, ik lof zing U mijn trooster en helper, Heilige Geest.

Uw kind Hellen

26-12-2007

Machtige God van Abraham, Isaäk en Jacob,
Ik bid U voor alle mensen in nood, wilt U hen kracht geven, wilt U ook met mij zijn want ik ben een zwak mens.
In zoveel dingen schiet ik tekort en ga op in de dingen die deze wereld de mensen biedt. Uw tegenstander gaat rond als een briesende leeuw, zoekende wat hij kan verslinden. Maar ik weet dat Gij altijd het laatste woord hebt, want wat U belooft, komt U altijd na.
Ik bid voor Uw volk Israël, bescherm Uw kinderen want het is nog steeds Uw volk.
Dank U voor alle genade. Amen.

Pieter 

20-12-2007

Lieve God, 
ik bid U om genezing, om vertrouwen in Uw kracht en in Uw overal aanwezige goedheid. Dank U,

Janine

13-12-2007

Om genaden en kracht,
om zieken te kunnen steunen
zo ze hopen en verwachten,
dank u Heer.

Trudie

28-10-2007

Mijn brief aan God.

Lieve God waar ik zo in geloof. En dat gelooft niemand, want ik ga niet naar de Kerk. Maar ik vind, geloof zit in je hart, dat is iets wat je voelt.

Daarom lieve God, Geloof ik toch! In U!

Ik bid vaak, en niet altijd op de momenten dat het slecht gaat, maar ook op de momenten dat het goed gaat.
Sinds kort ben ik verhuisd God, en raar maar waar, ik woon nu tegenover de Kerk. Ik hoor altijd de klokken luiden als U op zondag de mensen roept, en daarna hoor ik de mensen zingen en het orgel spelen. Niet in de Kerk en toch hoor ik alles.
Kan je zingen als je verdrietig ben? Ik ben nu verdrietig, ik heb een keuze moeten maken, de 2e in 2 maanden. Twee maanden geleden ging ik bij mijn vriend weg, na bijna een jaar te zijn vernederd, vertrapt en bedreigd. Ik was het contact kwijt met mijn kinderen en mezelf. Het was de enige manier om onszelf (de kinderen en mij) weer terug te vinden.

Daarom God, geloof ik in U!

De keus was moeilijk want ik hield nog van hem, maar soms doe je iets uit liefde, elkaar lucht en ruimte te geven. Jezelf weer te vinden, en je hoopt dat de ander dat dan ook kan.

Daarom God, geloof ik in U!

Na het weggaan kwam de opluchting, voor mij en de kinderen. Geen ruzie meer, geen gescheld, geen wispelturig gedrag, geen dreigingen. Een plek voor onszelf in alle rust, maar vooral een veilige plek, letterlijk een last van onze schouder.

Daarom God, Geloof ik in U!

Maar WAAROM hou ik nog zoveel van hem, waarom? Waarom is hij altijd in mijn gedachten, kan ik niet vergeten? Waarom?
Maar toch, nog dingen te regelen, vooral financieel. En je komt weer in gesprek.
Hij was geschrokken van de reactie, voelde zich verlaten en alleen, had oprecht spijt, huilde aan mijn voeten, had pijn en vroeg vergiffenis. Die heb ik gegeven maar ik zei ook: vergeten kan ik niet, ik heb ook pijn van wat mij en de kinderen is overkomen, dit moeten we allebei verwerken, we zijn er nog lang niet klaar mee!
Hij was veranderd zei hij, was positief, bezig met aan zichzelf werken, het ging goed met hem. Toen ik wegging hoopte ik dat dit zou gebeuren, ik geloofde er in.

Daarom God, Geloof ik in U!

Opnieuw geboren leek het wel, opnieuw verliefd!!! Allebei!! Afspraken gemaakt, maar ja...allerlei oude gewoontes slopen er weer in, en dat in zo'n korte tijd.
De stress kwam weer, het gebel, het geclaim, het ging alleen over hem en zijn gevoel, het bewerken op mijn gevoel...!!! Weer ruzies...!!! Ik voelde het en zei STOP, ik laat het niet meer gebeuren.

Daarom God, Geloof ik in U!

Ik heb vandaag gebroken met hem, voor de 2e keer, maar nu definitief. Ik wil geen herhalingen, het brengt onrust en stress in het leven van mij en mijn kinderen, en het voelt voor ons als een bedreiging, en dat is het ook. Ik kan het mijn kinderen niet aandoen, ik moet rekening houden met hun.
Het doet me zoveel pijn, het houden van, ik zal hem nooit vergeten, maar ik zal HET GEBEURDE ook nooit kunnen vergeten. En zeker niet de herhaling (en hij vind het allemaal maar heel gewoon).

Ja God, daarom geloof ik in U, ik heb de juiste keuze gemaakt!!!

Ik heb gebeden in mijn hart en met mijn hart en U heeft me geholpen, ik heb het juiste gedaan met Uw hulp.

Bedankt God!

Cato

23-10-2007

God,
Mijn gebed zodat Uw wil aan mijn zijde moge staan om met mijn woorden en wensen vandaag een nieuw pad te laten ontstaan.
Uw wil geschiede op aarde zoals in de hemel. Amen.

Michael Joseph

23-10-2007

Lieve Vader in de Hemel,
Ik dank U voor alles wat U in mijn leven gedaan hebt. Ik dank U voor Uw vergiffenis, die ik zo hard nodig heb.
Heer. Ik dank U voor deze nieuwe dag die U ons weer vanuit genade geeft en ik bid dat U mij vult van top tot teen met Uw Heilige Geest, zodat ik Uw stem zal verstaan en de weg mag bewandelen die U voor mij bereid Heeft.
U wil ik volgen Heer Jezus en help mij om steeds meer op U te lijken.
Dit alles bid ik om Jezus' wil en in Jezus' naam. Amen.

Leonie

23-10-2007
Ik ben op Gods belofte gaan staan, omdat wij een grote liefdevolle God hebben, die relaties herstelt, geneest, voorziet als wij het voor Hem uitspreken. Ik bid dat God haar (B) de liefde voor mij in alle sterkte terug geeft  en mijn problemen met mij oplost zodat wij gelukkig mogen zijn in Zijn rust en vrede.
Daarom wil ik vragen om hier allemaal voor mij en voor elkaar te bidden, want God zegt: waar twee of meer in Mijn naam bidden, zal Ik aanwezig zijn. En een grote kracht zal hier vanuit gaan, want als wij in geloof bidden, wil God onze gebeden verhoren, als wij ze voor Hem hardop uitspreken.

Gods zegen

Cees

23-10-2007