Persoonlijke gebeden

naar index gebeden - terug naar hoofdpagina

Lieve Here Jezus,
U kent mijn leven en onmacht, omdat ik invalide ben geworden door fouten van de artsen toen ik 14 jaar was. Ik ben nu 58 jaar Heer en U alleen weet dat er nog mensen misbruik maken. Ik weet en probeer nog te geloven. Ik bid al zoveel jaren Heer, U weet dat er niemand is,ik altijd alleen ben.
Heer, U heeft me gemaakt, U alleen.
Heer, ik smeek het U: a.u.b. geef uitkomst of haal me weg!! U weet van de eenzaamheid die ik niet langer kan dragen, de onmacht, de mensen die me zgn. wilden helpen, niet omdat ik rijk ben, maar ik gewoon een prooi ben, omdat ik het zelf niet kan.
Heer bij U is alles mogelijk!!!! Geef me a.u.b. een vriend of vriendin die me begrijpt! Zodat de eenzaamheid over mag zijn.
Heer ik geloof dat de haren op mijn hoofd zijn geteld!
U bent de MAKER VAN ONS ALLEMAAL!
Heer ik smeek het U: mag a.u.b. iemand reageren Heer, maar ik weet dat het niet mogelijk is , omdat er misbruik gemaakt wordt. Heer hoe moet ik dan mensen leren kennen?
U kent mijn situatie en mijn leven.
Wilt U a.u.b. alle mensen nabij zijn; Heer, U alleen behoor ik toe!! ABBA VADER!
Heer, ik ben op. ik wil mezelf doodmaken, maar ik ben bang zo bang, dat ik dan in de hel kom.
Heer, geef me mensen die van U zijn a.u.b.?

Yvette

12-01-2009

Almachtige goede God en Vader,
allereerst vraag ik U vergiffenis voor al mijn zonden.
Reinig mij met Uw kostbare bloed van vergeving en heling, dan weet ik dat het goed komt met mij.
Neem mijn leven in Uw handen en leid mij mijn hele leven.
Ik geloof in de naam van Jezus en in Uw woord dat ik me geen zorgen meer hoef te maken, want U bent bij mij en zorgt voor mij.
Ik dank U met mijn nederige hart, ik loof U en prijs Uw heerlijke Naam. Dank U wel Jezus.
Amen.

Glenda

12-01-2009

Lieve Vader,
ik bid voor de toekomst dat ons gezin nu maar eens uit alle ellende komt en dat we weer harmonieus met elkaar overweg kunnen. We zijn Onze Lieve Heer dankbaar dat we gezond en gelukkig zijn, alleen na 10 jaar financiële ellende hoop ik dat het nu eens anders gaat worden voor ons; ook wens ik meer vrede op aarde en dat de kinderen in oorlogsgebied ook genoeg hulp krijgen, een lichtpuntje kan soms genoeg zijn. Dank U dat ik een gebed mocht doen, ik doe het vaak in mezelf, maar deze keer heb ik voor een digitaal gebed gekozen. We steken kaarsjes op voor iedereen hier op aarde en ook voor het hiernamaals. Amen.

Andrea S

31-12-2008

Grote God,
Allereerst wil ik U danken dat U de grote Schepper van hemel en aarde bent. Dank U voor Uw grote liefde voor ons mensen. Dank U voor Uw Zoon, die kwam voor alle mensen, ja ook voor mij en mijn zonden. 
U aanbid ik.
Heer, mijn hart doet pijn van al het leed in de wereld. 
Heer, ontferm U over deze wereld en verlos haar.
In het bijzonder wil ik U bidden voor L, die zo ziek is. Heer, geef haar rust en vrede zoals U alleen dat kunt en als het Uw wil is, genees haar. Wees bij haar en haar gezin als het deze week zo spannend gaat worden. Heer bescherm haar.
Ook wil ik U bidden voor mijn liefste dochter E. Zij heeft haar besluit genomen thuis te komen. Heer, wilt U deze beslissing zegenen en haar over de laatste drempel helpen. Geef haar aub moed en kracht en zegen haar en haar vriend. Maak ons hart bereid alle vooroordelen overboord te zetten. 
Heer, zegen ons gezin en waai met Uw Geest in ons huis. Vul ons met Uw kracht en liefde.
Maak ons bereid en beschikbaar voor Uw Koninkrijk.
Grote God, ik leg mijn leven en dat van mijn man, kinderen en kleinkinderen in Uw machtige Vaderhand. Daar, waar het veilig is.
Amen

B K-P

11-11-2008

Lieve Heer,
U heeft mij al zo vaak geholpen en toch twijfel ik steeds. Open mijn ogen voor U.
Help me nu in deze tijd vol angst en pijn. Het lijkt ons weer allemaal tegen te zitten.
Ik bid voor Harrie die binnenkort zal sterven, laat hem pijnloos in Uw armen ontwaken.
Geef ons de kracht dit te verwerken. Help ons met Uw geest. Geef ons een teken zodat we er weer bovenop komen. Ik heb Uw teken gezien, de laatste keer dat ik om Uw genade smeekte.
Dit geeft me geloof en kracht. Ik heb Uw wonderen gezien, toch ben ik vol ongeloof. Geef ons gezin de rust waar we zo naar uitzien.
Heer, ik ben Uw dienaar.

Rob

11-11-2008

Abba Vader, 
vandaag heb ik in het Alphaweekend gehoord dat Abba, allerliefste papa betekent. Hier wil ik U graag mee aanspreken. 
Vandaag heb ik ervaren dat een nare 'steen' uit mijn herinneringen verwerkt mocht worden. Ik heb U gevraagd om mij te leiden door de Heilige Geest en deze nare herinnering te verwerken. U deed dit door mij een stok die voor mij lag, te laten pakken en in het zand te schrijven: Pa, ik vergeef je! met mijn naam ondertekend. Dit gaf zoveel lucht en vrede. Daarna heb ik de tekst uitgeveegd met mijn voet en ervaren dat het echt vergeven was. Dus echt weg.
Deze daad geeft mij de zekerheid dat ik inderdaad een geliefde dochter ben van de Hoogste Koning en dat U in mij en door mij wilt werken.
Grote God, ik wil en mag U loven en prijzen tot in eeuwigheid. Ik hou van U, meer dan ik ooit zeggen kan.
Dank U!! Amen

B K-P

4-11-2008

Lieve Heer,
Net als zovelen zoek ik, nu ik ziek ben, nu het misschien te laat is, Uw steun. Het zou arrogant zijn om hulp voor mijzelf te vragen, nu ik kanker heb. Toch zou ik U willen vragen om mijn moeder te steunen en te helpen die door dezelfde ziekte geveld is. Ik kan geen redenen bedenken waarom mijn vader en moeder door deze periode moeten gaan. Ons gezin is in de kern geraakt. 
Ik besef dat ik het niet waard ben, al zit ik aan de grond op alle vlakken. Tijdens mijn goede tijden heb ik mij niet tot U gericht, toch hoop ik stil op Uw steun, begrip en vergiffenis.
Bedankt voor alle lessen die ik geleerd heb en het spijt mij oprecht als ik U en anderen ben tegengevallen. 
Ik bid voor de gezondheid van mijn moeder, zoek steun voor ons gezin en alle naasten.

M

2-11-2008

God,
Ik spreek tot U in de persoon van de Heilige Geest.
Ik dank U voor Jozef Ratzinger, Paus Benedictus 16.
Ik kocht zijn boek; "Alles heeft zijn tijd, inspiratie voor elke dag"
Ik beveel het van harte aan bij eenieder hier.
Een stukje:
"..het christendom berust, alles bij elkaar genomen, nu eenmaal op de overwinning van het onwaarschijnlijke, op het avontuur van de Heilige Geest,die een mens boven zichzelf uittilt en hem juist zo tot zichzelf laat komen."
(pagina 326, 31 oktober).

Ed Schoenmakers

30-10-2008

Heer,
ik zou zo graag stoppen met alcoholverslaving. Laat mij een lieve echtgenoot ontmoeten.
Dank U Heer.

M.H.

18-10-2008

Lieve Jezus,
Ik heb U zo nodig in mijn leven!!
Fijn te weten dat U maar één gebed verwijderd van mij bent,
Maar waarom is het zo moeilijk soms, om dan te gaan bidden?
Gelukkig weet U waarom, 
U kent mij door en door en blijft altijd van mij houden!
Leer mij om mij open te stellen voor Uw onwijs grote liefde voor mij
Leer mij om deze liefde te echt te aanvaarden
Ik houd van
U.

18-10-2008

Lieve God,
U, die mij beter kent dan ik mezelf ken;
U, die weet dat ik vanaf mijn geboorte U heb toebehoord.
Momenteel heb ik het zo moeilijk God:
mijn man en maatje onverwacht overleden een jaar geleden; mijn moeder die daarna het leven niet meer zag zitten en er nog geen vier maanden later zelf een einde aan maakte en nu mijn vader, van wie ik ook zo zielsveel houd, nog een levensverwachting van hooguit twee maanden.
God, hoe verwerk ik dit allemaal? 
Zonder Uw steun, hulp en kracht zou ik dit niet kunnen verwerken. Ik voel Uw nabijheid, elke dag weer. 
Heer, dank daarvoor! Blijf zo dicht bij me als nu.
Zonder Uw persoonlijke steun zou ik dit niet kunnen doorstaan. God, daarvoor dank ik U.
Vader, ik draag U op handen. U bent de enige in mijn leven van wie ik volledig op aan kan. U bent mijn steun en mijn grote liefde. Ik houd van U!

Lia

04-10-2008

Beste God, 
graag zou ik willen dat U mij en de mijnen en ook mijn naasten veilig stelt voor uw koninkrijk Gods.
Ook wil ik graag een roeping of een taak voor U vervullen.
Dank U Heere.

Bastiaan

05-10-2008