Persoonlijke gebeden

naar index gebeden - terug naar hoofdpagina

Heer,
U weet alleen hoeveel eenzame, verlaten, verstoten mensen er zijn. U weet dat ik er één van ben. Heer, wijs mij de weg die ik moet gaan, ik wil U volgen.
Amen.

I.M.

28-04-2009

Ik wil een gebed vragen voor mijn moeder. 
Ze is al zo vaak geopereerd. 
Nu is er bij toeval weer een tumor ontdekt. 
Dat ze eindelijk eens gezond mag worden en genezen.

24-04-2009

Here Jezus,
U kent mijn nood en mijn smeekbede voor mijn gezin, mijn man, mijn kinderen en voor mijzelf met gevoelens voor die ander. 
Oh Heer, laat dit gebed een doel treffen om er van vrij te worden en opnieuw Uw Liefde volledig bovenaan te zetten. Laat er ook een daadkracht komen in mij om te handelen in de opvoeding zoals U het bedoelt, er is zoveel gaande help me alstublieft.
Help me en leidt me oh Heer.
Neem alle dwanggedachten van mijn man weg en zegen hem in doen en laten. Neem ook de stress en spanning weg die dit met zich meebrengt want het is zo zwaar en help ons de juiste hulpverlening te vinden om dit probleem op te lossen. Ik dank U voor Uw zorg en steun in alle nood en strijd.
Amen.

M.

18-04-2009

Goede God,
Het is vandaag Witte Donderdag, de dag dat U werd gevangen genomen.
Morgen sterf Je voor ons allemaal aan het kruis.
Mijn moeder zou zo graag hebben dat haar kinderen naar de H Mis gaan op Pasen, maar ze doen het niet. Ik zou dat wel willen doen, maar door mijn angsten kan ik geen uur in de kerk zitten. Ik bid wel thuis ,maar dat is niet hetzelfde als een viering in de kerk mee beleven.
Morgen is er een Kruisweg in de kerk om drie uur, maar ik bid hier dan thuis voor het kruisbeeld.
Wij leven hier in een rijk land en als men dan denkt aan al die mensen in Italië die getroffen zijn door een aardbeving en niets meer bezitten moeten wij U eeuwig dankbaar zijn. Die hun kinderen, moeder of vader verloren hebben en in grote droefheid leven,kunnen die mensen nog wel geloven ? Ik weet het niet en hoop dat Gij hen bijstaat in deze ellendige dagen. Hoop ook voor hen dat ze nog de moed hebben om te bidden. Help hen, Heer, alstublieft.

Anoniem

18-04-2009

God, wilt U zorgen dat ik ook een vrouw vind, die naar Uw wil aan mij mag toekomen en die ook voor mij zorgt en dat het mij ook duidelijk is dat zij mij vanuit Uw hand gegeven is God, want ik wil niet onrein blijven in mijn gedrag, ook niet op relatiegebied.
Hoewel ik in ogen van anderen misschien schoon of deugdelijk ben, toch voel ik nog schuldgevoel en andere gevoelens die niet goed zijn. God wilt U me hierin helpen?
God, ik wil het open en vrij bij U leggen, al heb ik ook in het vooruitzicht dat ik voor sommige dingen bang ben of op anderen neerkijk, of van andere dingen een afkeer heb, toch leg ik het open en vrij in Uw handen, evenals mijn hele leven. Amen.

B.O.

04-04-2009

Gebed van een Hopi Indiaan, 
O, grote Geest
Wiens stem ik in de winden hoor en Wiens adem leven geeft aan de hele wereld.

Hoor mij!
Ik ben klein en zwak.
Ik kan niet zonder Uw Kracht en Wijsheid.
Laat me in schoonheid wandelen en zorg dat mijn ogen altijd gericht zijn op de naderende rode en purperen zonsondergang.

Maakt dat mijn handen hetgeen Gij gemaakt hebt ontzien, en scherp mijn gehoor om uw stem te horen.
Maak me wijs, omdat ik de dingen die Gij mijn volk heb onderwezen mag doorgronden,
Laat me de lessen lezen die Gij in ieder blad en iedere rots verborgen hebt.

Ik zoek naar kracht, niet om belangrijker te zijn dan mijn broeder, maar om mijn grootste vijand, mijn eigen ik, te leren begrijpen.

Zorg dat ik altijd voorbereid ben om tot U te komen met schone handen en opgeslagen ogen, omdat, als het Leven dooft als de langzaam ondergaande zon, mijn ziel tot U mag komen zonder schaamte!

Aad

28-03-2009

Goede God,
wij danken U dat wij zoveel eten en drinken hebben; wij danken U voor de kleren die we hebben.
Wilt U mij vergeven voor de fouten die ik heb gemaakt.
Amen.

Marjolein

29-03-2009

Lieve God,
Het is de derde keer dat ik hier iets neerschrijf. Dan voel ik me dichter bij Jou.
Mijn moeder is eenzaam, ook al kom ik vaak bij haar, maar ze is bijna blind en kan niets in een boek lezen.
Ze gaat wel elke week naar de H Mis en dan in de namiddag nog naar de rozenkrans. Ze bid heel veel. 
Kon ze maar een beetje beter zien, het zou haar leven draaglijker maken; ze verloor ook haar man verleden jaar.
Ik hou veel van haar en ben bang om haar te verliezen, ook al is ze al 85 jaar. Ik zou niet weten wat zonder haar te doen.
Iedereen moet sterven, dat weet ik wel en er zijn zoveel jonge mensen die sterven, maar iedereen wil zijn familie zo lang mogelijk bij zich houden. Ik ben er zeker van dat zij bij Jou in de hemel zal zijn na haar dood.
Leer mij ook zoveel van Jou te houden, zoals mijn moeder dat doet.

anoniem

23-03-2009

God,
Goede God die de wereld schiep en de mensen, ik vraag U: help degenen die de goede daden doen, vooral degenen die koen en dapper opkomen voor de zuivere moraal.
Anselm Grün, De Dalai Lama, Paolo Coelho, Antoine Bodart en ook enkele vrouwen die U kent. Uit de aard van hun vrouw-zijn - hun natuurlijke bescheidenheid - zijn zij minder bekend, Michelle Obama, de echtgenote van de president van Amerika is er een. Ik vraag U: sta haar bij, anders redden wij mensen het niet.
Amen.

Ed S.

22-03-2009

God,
dit is een dankgebed.
Een groot geluk valt mij ten deel.
Per 1 april aanstaande kan ik een werk aanvangen dat qua inhoud vruchtbaar en moreel zuiver is en qua beloning perspectieven biedt om uit financiële moeilijkheden te geraken.
Ik geloof al langere tijd in U als de positieve energie in alles op deze aarde en vraag U om door Uw Heilige Geest mij bij te staan in al wat ik in het nieuwe werk ga doen.
Uw Zoon zal een voorbeeld voor me zijn.
Ik zal naar vermogen Uw zaaier proberen te zijn.
Een extra kaars zal ik branden voor al de mensen die nog in kommervolle omstandigheden leven.
Help ook hen om perspectieven te gaan zien en daadwerkelijk te verkrijgen; scheppende, creatieve arbeid kunnen en mogen verrichten is een groot goed. Ik gun het ieder godvruchtig mens.
Amen.

Ed S.

19-03-2009

Goede Heer,
waarom kan ik bijna nergens heen zonder me angstig te voelen; nergens voel ik me op mijn gemak, neem dan voor ik vertrek een halve pilletje om kalmer te zijn. Nu ik terug bij U ben gaat het al iets beter, dank U daarvoor.
Leer me opnieuw te bidden zoals ik vroeger deed;  laat me nuchter blijven, ben jaren alcoholiste geweest, maar ik weet dat U het was die me hielp om te stoppen.
Het is nu drie jaar dat ik nuchter ben en wil dat zo zeker houden.
Dank U Heer.

Rita

15-03-2009

Lieve God,
Ik ben katholiek opgevoed en ging elke zondag naar de H. Mis, maar met de jaren verminderde dat. Ik raakte verslaafd aan de alcohol waardoor ik in een diep dal belandde. 
Tien jaar geleden stond ik met mijn rug tegen de muur en belde zelf de AA toen mijn man niet thuis was. Die mensen waren een half uur later bij me en ik ben vanaf die dag elke week naar de AA vergaderingen geweest. Ik was niet onmiddellijk droog, en durfde af en toe nog iets drinken. Maar later werd dat beter en nu mag ik zeggen dat ik volledig droog ben. Het is een andere wereld geworden, veel gelukkiger. Heb alleen nog last van angstaanvallen af en toe. Hoe ik daar moet vanaf geraken weet ik zelf niet. Als ik ergens ben waar veel volk komt, dan moet ik terug naar buiten, zo kan ik ook moeilijk in een kerk vertoeven voor een begrafenis of dergelijke. Ik bid thuis wel elke avond in bed of zoek op het internet gebeden op die ik kan lezen. Het geloof is er wel, maar kan soms moeilijk met U in contact komen. Ik beloof dat ik mijn best zal doen en bid om ooit verlost te raken van die angsten, zodat ik terug naar de kerk kan gaan zoals vroeger.
Dank U God voor mijn nuchtere jaren.
Amen.

Rita

13-03-2009

Here God,
mag ik komen naar U om U te vragen of U mijn zonen wilt beter maken? Ze zijn allebei ziek, U weet het. 
Ik smeek het U met heel mijn hart , dat ze hun leven aan U toevertrouwen, dat ze in U gaan geloven.
Here God, mijn geloof is zwak, ik voel me onzeker; wilt U mij de kracht geven om met moed verder te gaan? Wilt U mij een sterk geloof geven?
Ik verlang zo naar Uw liefde en vrede die alle verstand te boven gaat, dat staat in Uw woord.
Here Jezus, wilt U een arm om mij heen slaan, ik heb U zo nodig.
Dank U wel alvast voor alles wat U doet en hebt gedaan.
Liefs

Tine

12-03-2009