Persoonlijke gebeden

naar index gebeden - terug naar hoofdpagina

   
Lieve God en hemelse engelen,
Misschien gebruik ik niet de juiste woorden doch ze komen recht uit mijn hart. Mijn hart wat in de laatste tijd is gaan openstaan sinds mijn eerste echte liefde onze relatie verbroken heeft. Ik ben hem erg dankbaar voor alles wat hij mij gegeven heeft en ook dat ik ondanks de heftige pijn toch veel sterker ben geworden van het alleen zijn en verwerken. Echter ik voel zoveel meer intense liefde voor S. en zo'n verbondenheid, en het voelde zoveel intenser toen we elkaar pas geleden weer spraken, dat ik tot U en Uw engelen bid opdat hij zal terugkeren bij mij en wij van U een nieuwe kans krijgen om elkaar in vrijheid lief te mogen hebben; ik wil zo graag mijn levensvreugde met hem delen en heb hem zoveel liefde te geven en ik ben U zo dankbaar en dat ben ik ook elke dag weer, dat warme gevoel diep van binnen wat me weleens doet huilen, het gevoel dat ik eindelijk echt leef en nu mijn hart volg !
Amen

Marga

16-09-2012

God,
ik bid U: help me op het werk. De leidinggevende maakt het leven zo zwaar, ze probeert me eruit te werken. Met Uw steun ben ik sterk.

D.H-V.

28-09-2012

God, onze Heer!
Geef mij geduld, en help mij in deze moeilijke situatie.
Geef mij de wijsheid om de juiste beslissing te nemen.
Geef mij de kracht om verder te kunnen.
Ik dank U voor alles dat U mij gegeven heeft.

Anoushka 

20-07-2012

 

God,
ik wil bidden voor D. en H.: 
laat hun gezondheid vooruit gaan en zegen ze voor hun goede werk. Amen.

P.H.

20-06-2012

ik vraag gebed voor een lieve man in mijn leven waarvan God ziet dat hij goed voor mij is. God is een God van wonderen, daar geloof ik ook in. Ik open mijn leven voor Jezus, mijn Verlosser, Hij zal ook voor mij zorgen en geven wat goed voor mij is. Ik dank Hem voor dit wonder.

G.P.

05-06-2012

Almachtige God, Vader in de hemel,
U bent de enige bij wie ik op dit moment terecht kan. Mijn lieve zoon is in een crisis en hij woont in Amsterdam, buiten mijn bereik. Op dit moment gaat het slecht met hem. Hij is zo in paniek en bang.
Wilt U hem rust geven? Wilt U a.u.b. geven dat hij ervoor kiest om te blijven leven? God wilt U hem beschermen en bij hem zijn ook al wil hij niets van U weten. Wilt U hem aanraken in zijn hart en rust geven?
Ik ben zo machteloos, maar U bent almachtig. Alstublieft, brengt U een ommekeer in zijn leven en geef dat hij zich wil overgeven aan Uw bescherming.

Een bezorgde moeder

02-06-2012

Vader in de hemel,
Dank U voor deze mooie dag, dank U voor de kleine groep mensen om me heen die zien dat ik niet meer de oude ben maar op weg een ander mens te worden. Dank U dat ik door U en door hen nog iets van vertrouwen in mijn medemens heb en ik me om kan draaien zonder dat het spreekwoordelijke mes in mijn rug gestoken wordt.
Maar bovenal dank U dat U Uw Zoon voor onze zonden heeft laten lijden.
Vergeef hen die niet kunnen of willen zien dat ik spijt heb van alle slechte dingen die ik gedaan heb, zuiver hen van hun wraakgevoelens ten opzichte van mij. 
Heer ik zou zo graag willen dat er een normale communicatie mogelijk is tussen de moeder van D. en dat de scheiding waarvan ik de reden wel begrijp en accepteer op een respectvolle en voor allen acceptabele manier kan verlopen.
Heer vergeef mij mijn zonden en ik vraag Uw hulp en leiding om mij op het pad te brengen en te houden wat U voor mij in gedachten heeft.
Amen.

J.B.

28-05-2012

Lieve Vader in de hemel. In de naam van Uw Zoon onze Here Jezus Christus kom ik U danken voor deze dag die nu bijna om is. Voor alles wat U mij geschonken heeft. Ook bid ik U voor mijn kinderen en hun aanhang, ga ze niet voorbij Vader, ondanks dat zij U nog niet kennen. Vader, wil ook hen die mij een kwaad hart toedragen  genadig zijn. Laten ze ontdekken wat ze gedaan hebben Here.
Dank Vader, dat ik nu naar bed kan gaan, wil U een Engelenwacht plaatsen rondom dit blok maar ook bij mijn voor- en achterdeur.
Dank Vader dat U ook nu weer mijn gebed zal verhoren op Uw manier en op Uw tijd. Dank Vader, amen.

Ch.McG.

27-05-2012

mijn God, mijn Abba, Vader,
tot u richt ik dit gebed, help mij om de eenzaamheid die in mijn leven is weg te halen. U heeft zelf gezegd, het is niet goed dat iemand alleen blijft, ik zal u een helper geven die bij u past. Uw woord is waarheid Here, U bent een God van woord, wonderen en waarheid. Alleen moet er geduld zijn, en moeten we wachten op Zijn tijd en woord.
Ik dank U voor de liefde, ik dank U voor de opening om nieuwe mensen tegen te komen, om samen met hun Uw woord belijden. Wijs mij de weg die ik gaan moet Here, en leid mij zoals U dat hebben wil. Breek alle negatieve stralen van de eenzaamheid. In Jezus' naam. Amen. 

G.P.

25-05-2012

Hemelse Vader, 
ik wil U danken voor Uw genade aan mij gegeven.
Dank U voor deze bijzondere dag, een dag met nieuwe mogelijkheden, nieuwe kansen, vergeving en Uw vrede.
God, zij ons genadig en zegen ons. Hij doet Zijn aanschijn over ons lichten.
God bless you!

A.M.

22-05-2012

God, U slaapt toch nooit!

Ik ben wakker Heer maar misschien slaap ik;
red mij uit de slaap en vertel mij hoe ik een beter mens kan zijn, hoe ik moet bidden om U te bereiken.
U hebt mij geschapen zoals U dacht dat het goed is.
Ik ben wanhopig Heer, omdat alleen de kinderen mij zien zoals U mij geschapen hebt.
U hebt ook mijn dochter geschapen en ook bij haar zien alleen kinderen Uw werk.
Ik heb Uw steun en hulp nodig want ik snak naar een rechtvaardige boterham voor mijn dochter.
Als dat lukt zal ik rust vinden en de tijd die ik heb gebruiken om anderen blij te maken.
Beloofd is beloofd Heer.

H.T.

19-05-2012

Dank U wel lieve Here Jezus Christus dat U mijn Heer ook bent en dat U alle dagen met mij bent tot aan de voleinding der wereld. 
U wilt dat alle mensen voor de eeuwigheid gered zullen worden. 

RH

01-04-2012

Matteus 28, 20:
En zie, Ik ben met u alle dagen tot aan de voleinding der wereld. 

Johannes 3, 16:. 
Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 

Johannes 3, 17:
Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde.