Persoonlijke gebeden

naar index gebeden - terug naar hoofdpagina

Lieve Vader, Heer Jezus,
Ik smeek U of U mijn partner wil aanraken op een manier dat zij de gevoelens voor die ander kwijt zal raken en haar volledige gevoelens voor mij mogen ontstaan en dat vanuit dit proces volledig berouw en herstel mag ontstaan. 
Dit smeek ik U Vader, in de naam van Jezus Christus, Uw Zoon en onze Heer opdat ons gezin behouden mag blijven en dat deze zware tijd zich mag wenden tot een vernieuwing en verdieping van onze relatie.Amen.
Tevens smeek ik U of U mij wilt hebben om geduld op te brengen en de juiste weg te gaan in mijn leven, help U mij daarbij. Amen.

24-06-2004

Ik wil bidden voor een oplossing van mijn financiële situatie. God, wilt u mij helpen om een manier te vinden om mijn schulden te kunnen aflossen. U kent mijn situatie en U weet in wat voor positie ik mij op dit moment bevind. Helpt U mij Vader, zonder U lukt het mij niet,laat U mij weer een eigen plek vinden zodat ik mijn creatieve talenten die U mij gegeven heeft ten volle kan benutten.
Dank U God. Amen.

Damiana

11-07-2004

Heer,

U kent mijn omstandigheid, 
U kent mijn gedachten.
Heer mag ik U vragen om bescherming
en genade in Uw liefde?
Amen.

Pieter

15-06-2004

Ik bid voor een vriend van mij: Steven.
Hij gaat door een lastige periode heen,
en ik bid dat hij zijn schooljaar haalt 
en dat hij de komende periode veel steun en liefde van zijn familie en vrienden zal ontvangen.
Amen.

Jessica

22-06-2004

God ik ben zo zoekende in mijn leven. Ik dank U dat ik U mag vertrouwen en mij tot U kan richten, maar ik vind het zo ontzettend moeilijk. U lijkt soms zo ver weg dat U er niet bent. Sterkt U mijn vertrouwen Heer en mag ik alstublieft Uw aanwezigheid in mijn leven ervaren. Ik heb U zo hard nodig, want ik kan het niet zonder U. Verlost U ons van het kwaad en geeft U ons, ons dagelijks brood waar wij behoefte aan hebben, in Jezus' naam. Amen. Vader, mag ik van U een teken verwachten: een teken waar geen twijfel over hoeft te zijn, maar dat dit zo duidelijk mag zijn dat het tot mij door kan dringen. Leert U mij om U te horen en U te verstaan. Amen.

07-05-2004

Heer, 
ik vraag U om de band met dochter Claudia te herstellen,dat ze weer graag bij ons komt wonen,en dat we haar gewoon willen helpen. 
Heer diegene waar ze nu
bij in de macht is, maakt die band stuk, vernietig die; ontneem diegene de kinderen: die is niet goed voor de
kinderen.
Help ons Maria.
Jezus, geef ons Uw zegen.

Jana

30-05-2004

Ik vraag u of u samen met mij wilt bidden voor het volgende:
Ik heb het vermoeden dat mijn vrouw zich in een (aankomende) depressie bevindt, zoals zij reeds eerder heeft meegemaakt. Zijzelf ontkent dit volledig en uit zelfs dat zij zich nog nooit zo goed heeft gevoeld en zodoende met beide benen op de grond staat. Toch merk ik aan haar doen en laten (en waar zij allemaal in haar hoofd mee bezig is en dit voor haar houdt) dat zij niet lekker in haar vel zit. Dit uit zich ook in lichamelijke klachten. Ik wil haar graag helpen, maar ze wil (of kan) mij niet toelaten omdat zij zelf geen overzicht op zichzelf heeft. Tevens wil zij ook geen toenadering tot God zoeken omdat zij momenteel van mening is dat hoe meer zij zich op God richt, hoe moeilijker haar leven wordt.
Ik bid daarom, en vraag daar ook uw gebed voor, of mijn vrouw geestelijk mag herstellen door God weer in haar hart toe te laten, waardoor zij geestelijk en lichamelijk kan herstellen en dat zij de juiste mensen op haar weg tegenkomt met wie ze in gesprek treedt. Dat zij zichzelf bewust wordt van zichzelf en hulp zoekt en het probleem erkent.
Tevens bid ik voor kracht, wijsheid, inzicht en doorzettingsvermogen voor mijzelf en dat wij vanuit liefde elkaar tot steun kunnen zijn. Ik bid ook dat het kwaad uit ons leven mag verdwijnen en wij in staat zijn om niet in te gaan op de verleidingen van het kwaad. In Jezus'naam.

28-04-2004

Lieve Vader,
Helpt U mij alstublieft in deze moeilijke levensfase waarin niets zeker lijkt. Wilt U mij helpen om op U te vertrouwen, door alles heen, elke dag weer.
Ik smeek U, Vader, of U mijn vrouw wilt aanraken en haar wil verlossen van het kwaad. Ik smeek U of U haar hart wil verlichten en dat zij los kan komen van de zonde en het kwaad. Ik smeek U of U haar wilt vervullen van de Heilige Geest dat zij tot inzicht, berouw en bekering mag komen. Dit smeek ik U in Jezus' naam.
Soms merk ik helemaal niets van Uw aanwezigheid in mijn of haar leven, wilt U met ons werken en wilt u juist op dit soort momenten ons helpen om op U te vertrouwen. Wilt U ons kracht geven en dat wij vanuit Liefde tot volledig herstel mogen komen. Dit vraag ik U in Jezus' naam. Vader, ik weet dat ik mij aan Uw Wil moet onderleggen, maar het is toch ook niet Uw wil om een Verbond dat in Uw Naam is gesloten, met U en met elkaar, ten gronde te laten brengen, zeker gezien de gevolgen voor de kinderen. Vader, ik mag toch vechten voor onze relatie? Het lijkt soms wel of ik er alleen voor sta en dat mijn vrouw zich afzijdig houdt van U en van mij. Helpt U ons alstublieft en staat U ons bij. Vader als het onterecht is dat ik mijn hoop op U heb gericht voor het herstel, corrigeert U mij dan alstublieft, maar als het wel terecht is, stelt U ons dan niet teleur! Ik dank U dat ik mij op deze manier tot u kan richten. Helpt U ons alstublieft en dat dit in onze omgang met elkaar tot uiting mag komen. Amen.

06-05-2004

Lieve Vader,
Ik dank U voor de aanwezigheid in mijn leven. Soms sta ik er niet altijd bij stil en denk ik dat ik zelf verantwoordelijk ben voor alles in mijn leven, maar gelukkig heeft U mij bewust gemaakt dat ik in alles afhankelijk ben van U. Hier dank ik U voor. Wilt U mij helpen mijn leven met en voor U invulling te geven. Wilt U mij helpen om Uw boodschap te verstaan en dat ik kan onderscheiden wat van U komt, wat van mijzelf komt en wat van de satan komt en wilt U mij helpen om gehoor te geven aan Uw boodschap. Wilt U mij dit overduidelijk kenbaar maken zodat er geen twijfel hoeft te zijn. Tevens bid ik U voor het behoud van ons gezin: mijn vrouw en onze kinderen. Wilt U ons helpen dat wij samen een gezin vormen en blijven vormen voor nu en in de toekomst. Wilt U ons allen bevrijden van de invloed van het kwaad en wilt U ons hart verlichten met Uw aanwezigheid, waar geen plek is voor schaduw. Helpt U ons om de recente gebeurtenissen in positieve zin door te komen zodat het ons dichter tot elkaar en tot U brengt in plaats van verwijdering. Dat de liefde vrij spel mag krijgen in ons gezin met elkaar en naar U en dat wij vanuit liefde in staat zijn om alle hindernissen, valkuilen en misleidingen te weerstaan met elkaar. 
Lieve Vader, ik dank U dat ik op deze manier mij tot U kan richten, verhoort U alstublieft dit gebed, waarbij ik heel bijzonder bid voor het geestelijke herstel van mijn vrouw en dat van daaruit herstel in alles mag komen (lichamelijk, relatie, gezin).
Vader zend Uw Geest uit over ons en wilt U ons leiden, zeker op die momenten dat wij van Uw weg afdwalen.
Helpt U ons alstublieft en verhoort U ook de gebeden van alle andere mensen die zich tot U richten waarvan U de noden kent, maar toch dat niet onze wil, maar Uw wil geschiede! Geeft U ons Uw dagelijks brood en helpt U ons op U te vertrouwen zodat wij de angsten die door het kwaad worden bewerkstelligd zullen verdwijnen.

21-04-2004

Ik vraag u allen of u voor ons wilt bidden dat wij door God geraakt mogen worden en het Licht in ons hart toelaten.
Hoe moeilijk is het iedere keer weer om op U te vertrouwen Heer. Zo put ik kracht en hoop en zo neemt de onzekerheid en twijfel weer toe. Helpt U ons te vertrouwen op U, Uw Zoon: Jezus Christus en de Heilige Geest.
Vader zendt uw Geest uit over ons en helt u ons met alles in ons leven. Wilt U ons zieken, genezen en ons bevrijden van het kwaad, in Jezus' naam. Amen

27-04-2004

Ik vraag u allen uw gebed wat ik ook tot God richt:
Lieve Vader, helpt u mij om de boodschap van de gebeurtenissen in mijn leven te horen en te begrijpen en dat ik daar lering uit kan trekken. Wilt u mij helpen om mijn hart een hart van vlees en bloed te laten zijn (i.p.v. steen) waar plek is voor velen, zodat ik vanuit liefde een thuis kan zijn, met name voor mijn vrouw en kinderen; ons gezin.
Leert U mij om te vertrouwen op U en wilt U mijn twijfel en onzekerheid wegnemen. Helpt U mij ook om vanuit liefde de hele situatie te kunnen overwinnen. Lieve Vader, U bent liefde en van daaruit weet ik dat leven met liefde een leven is waar plek is voor U. Helpt U mij om de liefde vast te houden in mijn hele doen en laten. En dat van daaruit volledig herstel mag komen. Vader ik dank U voor Uw aanwezigheid in mijn en ons leven, ook al lijkt U wel eens heel ver weg. Werkt U met ons. Dank U Vader.

23-04-2004