Persoonlijke gebeden

naar index gebeden - terug naar hoofdpagina

Vader God,
Ik bid U voor M. Ik bid U of U zijn zonden niet wil aanrekenen, maar medelijden met hem wilt hebben en Uw liefde en zorg aan hem wil besteden. Ik bid U of U hem wil verlossen en beschermen tegen het kwaad dat in hem aanwezig is en van waaruit hij handelt. Ik bid U of U zich over hem wil bekommeren om zijn welzijn. Dit bid ik U in Jezus' naam, waarbij niet mijn wil, maar Uw wil geschiede. Amen.

11-08-2004

Lieve Vader, Ik bid u voor onze kinderen. Ik bid U of U hen wilt beschermen tegen alle kwaad. Ik bid U of U hen wilt beschermen dat zij geen negatieve gevolgen van de omstandigheden zullen ervaren. Ik bid U voor hun welzijn, dat zij een stabiel leven mogen hebben en dat zij een thuis mogen hebben. Ik bid U voor Uw zegen over hen. Amen.
Vader, soms twijfel ik over mijn gebeden, daarom bid ik U heel nadrukkelijk dat Uw wil geschiede! Amen.

11-08-2004

Ik dank God de Vader, Jezus Christus en de Heilige Geest dat ik mijzelf weer mocht vinden en daarmee ook God. Door mijn houding hiervoor blokkeerde ik mijzelf andere mensen om mij heen en bovenal God om God daadwerkelijk Zijn werk te verrichten. Nu ik mijzelf hervonden heb, voel ik de rust in mij en kan ik in volle overgave mijn leven in handen van God leggen. Dit heb ik door pijn en moeite moeten doorstaan, maar de vruchten zijn vele malen groter: Dit is het ware geluk. Hiervoor ben ik God zeer dankbaar en ik bid ook om vergeving dat ik God zo voor de voeten heb gelopen. 
Ik bid dat ik de kracht, wijsheid en inzicht mag krijgen om bij mijzelf te blijven. Ook bid ik voor mijn vrouw dat zij ook werkelijk tot zichzelf mag komen. Dat zij zichzelf terug mag vinden en daarmee ook God. Ik bid ook voor ons gezamenlijk dat wij vanuit de overgave ons vrij en los kunnen maken van onze krampachtige houding en dat wij spontaan tot elkaar mogen groeien en onze relatie zich verbetert, waarbij alles wat zich heeft afgespeeld ten goede mag komen dat onze relatie door dit alles gelouterd en verbeterd mag worden. Ook bid ik voor ons gezin dat wij als gezin een eenheid mogen blijven.
Toch bid ik dat niet mijn wil, maart Gods wil mag geschieden, zoals wij ook in het Onze Vader bidden en dat wij het vertrouwen en de rust mogen vinden dat God met ons een liefdevol plan heeft dat voor ons welzijn is bedoeld. Ik bid dat wij vanuit deze overgave kunnen en mogen leven. Amen.
Ik dank God voor de toenadering die ik heb mogen ervaren.

06-08-2004

Lieve Vader God, Heer Jezus Christus, 
Ik dank U voor Uw aanwezigheid en werkzaamheid in mijn leven. Ik heb door verschillende woestijnen van pijn, verdriet, moeite, wanhoop, onzekerheid, angst, moeten gaan, maar juist daardoor ervaar ik nu blijdschap en rust in mijn leven. De omstandigheden zijn niet zozeer veranderd, maar ik ben veranderd. Ik heb tot mijzelf mogen komen en omdat ik daar heb mogen uitkomen, heb ik ook tot U kunnen en mogen komen. Van daaruit ervaar ik nu een overgave vanuit vertrouwen in U en dat is voor mij een heel kostbaar geschenk, waarvan ik nu zeg dat de tochten door de woestijn het dubbel en dwars waard zijn geweest! Ik ervaar nu rust en vrede, ook al is de storm nog volop aanwezig. Vader God, Heer Jezus Christus, helpt U mij alstublieft om dit vast te houden en dat ik niet in mijn eigen valkuilen terechtkom, waardoor ik buiten mijzelf zal treden. Helpt U mij alstublieft en dat ik zo ook voor anderen om mij heen een voorbeeld kan en mag zijn, waaraan anderen zich aan kunnen optrekken. In dankbaarheid bid ik u dit alles in Jezus' naam. Amen

11-08-2004

Mogen wij een gebed vragen bij God de Vader voor de meest gunstige oplossing voor iedereen. Iedereen en dit ook voor ons gezin.
Hartelijk bedankt.
Ik geloof, ik geloof, ik geloof in God en de Goddelijke Voorzienigheid

Maria

10-08-2004

Ik bid voor leiding, sturing en bescherming en de vervulling van de Heilige Geest voor wijsheid, kracht en inzicht; voor mijzelf, dat ik om weet te gaan met de moeilijkheden op mijn pad en dat ik de juiste Weg mag volgen in mijn doen en laten. Dat ik mij niet laat verleiden door het kwaad door te gaan piekeren en malen, maar dat ik vertrouwen mag krijgen en opbrengen in God.
Ik bid voor mijn vrouw dat zij ook vervuld mag worden door de Heilige Geest met kracht, wijsheid en inzicht. Dat zij mag herstellen van haar labiliteit en dat zij tot inkeer mag komen opdat zij behouden blijft en zij zich bewust wordt van het kwaad en vanuit inzicht tot berouw mag komen en weerstand tegen het kwaad kan bieden door het niet meer op te zoeken of toe te laten, maar juist door het te verwerpen. Ik bid dat zij inzicht in zichzelf mag krijgen en van daaruit mag groeien en zichzelf mag ontplooien op en volgens de weg van Jezus Christus.
Voor ons samen dat de moeilijkheden die wij ieder voor zich ervaren en meemaken niet zullen ontvluchten, maar juist door de pijn heen willen gaan en dat wij zo dichter tot elkaar mogen komen en dat onze relatie op deze wijze gelouterd mag worden.
Voor ons gezin dat ons gezin behouden mag blijven en dat wij één kunnen zijn met elkaar, maar ook vanuit de opvoeding dat wij in staat zijn om angsten van afwijzing en verlies te overwinnen en grenzen te stellen.
Vader God, Heer Jezus Christus, God Heilige Geest wees ons nabij en beschermt u ons tegen het kwaad, wilt u het kwaad niet toestaan ons te verleiden, maar wilt u ons helpen om tegen het kwaad te strijden, zodat het slechte tot het goede wordt gekeerd. Dit bid ik in de naam van Jezus Christus. Amen

30-07-2004

Lieve Heer,
God wat zou ik graag Uw bevrijding ontvangen. Uw bevrijding van die eetstoornis. God help me, geef me Uw kracht om de verleidingen te weerstaan. ik voel me zo zwak; mag ik meer en meer geleid worden door U. Ik ben zo eenzaam....

Marian

03-08-2004

Ik bid voor Irak voor de bevolking van Irak die sinds jaren onderdrukking kenden door een duivels regime. Een bevolking die vier oorlogen meegemaakt heeft in de afgelopen jaren. Ik bid dat degenen die slachtoffer zijn van het geweld vertroost mogen worden en hulp zullen krijgen. Ik bid dat God zich mag openbaren aan de mensen die Hem zoeken met heel hun hart.
Ik bid ook voor de overheid die over hen gesteld is, voor de president, de ministers en de ministerraad. Maar ook voor de geestelijken, de imams en anderen dat zij wijsheid van God mogen krijgen om hun volk te leiden.
Ik wil speciaal bidden voor de Christenen in Irak die nu aan vervolging bloot komen te staan. Ik wil bidden dat ze standvastig zullen zijn in hun geloof en vrede in hun hart bij hun verdriet. Dat God hen mag zegenen beschermen. Ik bid ook dat zij voor hun vervolgers zullen bidden en liefde in hun hart mogen voelen voor hen die onze vijanden zijn.

Niels

03-08-2004

Ik ben niet gelovig opgevoed, ik weet zelfs niet eens hoe je een gebed moet opzeggen. Toch heb ik ergens wel altijd het gevoel gehad dat er meer is tussen "hemel en aarde" alleen kan ik voor mezelf niet verklaren hoe wat of waarom.
Echter ben ik onlangs gaan zoeken naar hulp bij mijn problemen. Ik stuitte op deze site en wilde toch ook mijn verhaal plaatsen. Of het nut heeft weet ik niet maar proberen kan geen kwaad. 
Geloof vind ik iets moois en waardevols waar anderen mee zijn opgegroeid, ik zelf ben nog zoekende hierin en nog niet klaar om mij volledig aan een bepaald geloof over te geven omdat het in mijn hoofd een te grote warboel is. Eerst moet ik rust in mezelf vinden en mijn problemen oplossen voor ik voor mijzelf kan uitmaken welk geloof bij mij het beste aansluit. Op dit moment zit ik in diepe financiele problemen heb een vriendje in het buitenland die ik niet kan opzoeken en heb geen enkel toekomstperspectief meer. Ik kom de aankomende drie jaar in een regeling waarbij mensen mij gaan ondersteunen in mijn situatie en krijg een bepaald bedrag om van te leven. Helaas kan ik in die 3 jaar ook mijn vriendje niet meer opzoeken....hoe bizar is het leven eigenlijk wel niet?? Altijd geloofd in de ware maar kon hem niet vinden, nu heb ik hem gevonden maar de situatie belemmert mij hiermee verder te kunnen gaan. Daarnaast komt ook nog de zorgen van alle andere dingen op mijn schouders. Als er een God is waarom is de wereld soms dan zo oneerlijk verdeeld? Is dit de les die ik moet leren? Eerlijk gezegd zijn de laatste 13 jaar wel een harde les geweest. Ben nog maar 26 jaar maar leef al jaren onder harde stress, heb te maken gehad met grote verliezen van dierbaren en heb zo moeten vechten voor mijn plekje in de maatschappij... Een vader die meer problemen heeft veroorzaakt dan heeft geprobeerd ze op te lossen...... Het leven kan soms heel hard en ingewikkeld zijn, maar eruit stappen kan ik nog niet....Ergens heb ik nog stilletjes hoop, dromen......Ik hoop dat ik die plek van verlossing zal bereiken en met de hulp van U, wie weet kan ik mij ook in overgave in het geloof storten.

23-07-2004

GEBED VAN EEN OUDER

Heer onze God,
wij leggen de na(a)m(en) van ons(ze) kind(eren)...(noem de naam van uw kind(eren)in Uw zegenende handen.
Schrijf ze daarin op, vergeet ze niet.
Houd onze kinderen vast als wij ze los moeten laten en zij hun weg door het leven gaan.
Dat zij voortgaan op een vaste baan en niet de levensstijl verlaten die U ons hebt voorgeleefd.
Wees hun troost en bemoediging als zij eenzaam zijn en bang.
Blijf hen nabij als het donker wordt in hun leven, als zij de weg niet meer vinden die naar vrede leidt.
Reik hun de hand en open hun ogen voor het beloofde land.
In U zegenende handen leggen wij de namen van onze kinderen, Heer onze God.
Amen.

19-07-2004

God,
U bent een liefdevolle Vader.
Uw Zoon heeft ons voorgeleefd hoe wij  moeten leven.Helaas lukt het ons vaak niet; we zijn te zwak en luisteren niet naar Uw stem.
Open ons hart, stort Uw Heilige Geest in ons, zodat wij opmerkzaam mogen worden en gaan leven zoals U bedoeld heeft.
Want U bent de Weg, de Waarheid en het Leven voor ons. Amen.

20-07-2004