Persoonlijke gebeden

naar index gebeden - terug naar hoofdpagina

Vader God, Ik bid U voor Uw grootheid, goedheid en liefde om onze belofte tegenover elkaar en tegenover U in stand te houden. Juist nu, nu het zo moeizaam verloopt. Amen.

20-10-2004

Heer, Ik bid voor een spoedige, maar bovenal liefdevolle terugkeer van alle kinderen die hun ouders hebben verlaten of geen contact meer willen met de familie.
Heer, schenk licht en liefde in hun hart. Geef hen kracht om te doen wat U van hen vraagt. Amen.

Dette

20-10-2004

God, Ik ben op zoek naar U. Soms ontmoet ik mensen die mij laten zien dat U er ook voor mij bent. Soms ook bent U ver weg, dan spelen mijn suïcidale gedachten weer op. God, U weet dat ik eigenlijk niet dood wil, maar dat ik het in het leven niet kan vinden. Het leven van alledag vind ik moeilijk. Soms kan ik dat niet langer meer aan. Ik verlang zo naar rust en vrede. Vrede zoals ik het vanochtend in de kerk ervaarde. God, help mij de goede gevoelens die ik ook heb vasthouden. Help mij op U te vertrouwen.

Inge

17-10-2004

Ik vraag u om met mij te bidden voor het volgende: er zijn zoveel woorden mogelijk om datgene te omschrijven waar ik voor wil bidden. Vanuit het diepst van mijn hart bid ik voor genezing van mijn vrouw, mijzelf en herstel en behoud van onze relatie en ons gezin. Met alle facetten die hierbij behoren.
Ik hou van mijn vrouw, dit gebed bid ik dan ook uit liefde voor haar, onze kinderen en mijzelf.
God weet waar ik voor bid, maar ik voel mij zo onmachtig door de omstandigheden die er zijn. Ik zou zo graag iets willen doen, maar ik weet dat God, en God alleen hierin hulp kan bieden. Hier bid ik dan ook voor, waarbij ik bid voor mijzelf voor geduld, vertrouwen en liefde. Amen.

20-10-2004

God van Liefde
Wilt U mij alstublieft helpen om mij sterk te maken en mijn rug recht te houden. Geef me kracht, laat me positief in het leven staan. En help me de duivel de rug toe te keren. Ik kom maar een klein beetje kracht tekort. Help me !

Marc

10-10-2004

Heer Jezus, U hebt zovelen genezen. Ik ervaar de toestand van mijn vrouw, waar zij onder leidt, maar ook ons gezin en ikzelf. 
Heer Jezus, ik weet niet of ik U dit mag vragen, vergeeft U mij als dit verkeerd is: 
Ik smeek U om een wonder, een wonder voor totale genezing en herstel. 
Heer Jezus, helpt U alstublieft. Amen.

20-10-2004

Ik ben op dit moment mijn afstudeerscriptie aan het schrijven en dit gebed helpt op ieder moment dat ik even niet weet hoe ik het moet aanpakken.

Kom Heilige Geest,
verlicht mijn verstand om goed te lezen en bestuur mijn handen om mijn werk goed te maken.
Kom Heilige Geest,
verlicht mijn verstand en bestuur mijn tong om op alles een antwoord te geven.
Maria, zetel der wijsheid bid voor mij.
Amen.

Rhona

03-10-2004

Here, geef alstublieft dat Uw geest over mijn relatie met mijn vrouw komt zodat we oprecht van elkaar kunnen houden zonder dat satan er tussen stookt.
Here, nog veel belangrijker. Uw wil wordt mij langzaam geopenbaard.
Here, maandag zal ik voor het eerst voorgaan in onze gebedsgroep. Ik weet dat U dat van mij vraagt. Toch vraag ik U met klem: wilt U bij mij zijn en mij vervullen met de Geest zodat het niet mijn, maar Uw woorden zijn die spreken. Zonder ego.
Here, help mij alstublieft met mijn ziekte want deze sloopt mij, mijn relatie en de personen om mij heen. 
Here werp dit alstublieft van mij af!
Dit alles smeek ik U vanuit de grond van mijn hart!

Daniel

08-10-2004

Lieve God,
wat ik u vraag is om kracht voor vandaag.
En ook voor degene die het nodig hebben in de wereld
waar we in leven.
Ik bid tot U en dank U voor Uw bescherming en leiding.
Leid me en help me vandaag.
Amen.

Gomez

27-09-2004

Onze Vader,
Mijn leven en dat van mijn gezin is op losse schroeven komen te staan, nadat ik getroffen ben door een herseninfarct en 1 jaar later gevolg door een hersenvliesontsteking.
Zoals U weet ben ik volkomen veranderd en dat alles in mijn nadeel. Ik ben een ouwe zeur geworden en ik kan niks meer verdragen. Door mijn herseninfarct vergeet ik alles. Ik ben bang om mijn vrouw en kinderen te verliezen. 
Here God verhoor mijn gebeden en maak ons leven weer wat aangenamer. Ik dank U met heel mijn ziel.

Frank

27-09-2004

Via deze bijzondere weg wil ik u vragen te bidden voor Mary de Blom die aan het werken is met straatkinderen en met mensen met verslavingsproblematiek in Peru.
Zij is in het ziekenhuis opgenomen wegens heftige pijn. De doktoren dachten dat het iets te maken had met haar
zwangerschap, maar ze heeft een hernia in haar rug.
Ze kan zich niet bewegen zonder heftige pijnen te voelen. Ze vraagt vanuit het ziekenhuis uw gebed allereerst voor de baby en ten tweede voor haar eigen genezing en om kracht dat het niet teveel wordt voor haar.
In de naam van de Here Jezus. Amen.

haar man, Sergio Allauca

26-09-2004

Vader,
momenteel voel ik niets van U. Het lijkt wel alsof niemand precies weet wat Uw wil is. Ik wil U bidden of U mij dat wilt tonen. 
Vader, doe met mij wat U wilt en geef mij het echte geloof. Leer me ook wat echte liefde is. Leer mij om van iedereen te houden. Vergeef me dat ik dat vandaag niet goed heb gedaan. Vergeef me als ik egoïstisch was. Help me om mijzelf te verloochenen. Vader wees bij HW. Ik denk dat ik van hem houd, wat is Uw wil?
Wees ook bij J.; help me om met hem om te gaan. Bedankt dat U altijd naar ons wilt horen en ons wilt helpen. Bedankt ook dat ons geloof niet van ons afhangt, maar dat het een gave is van U. Bedankt dat ik zoveel mensen heb om van te houden, wees bij alle eenzame mensen. Leid mij, vorm mij, vul mij. Toon mij Uw macht. Alleen in de naam van Jezus, uit genade. Amen.

20-09-2004

Vader, wilt U ons helpen met de kinderen hier in Cusco Peru. Kinderen die geen huizen hebben, kinderen die misbruikt zijn en in de prostitutie zijn. Help ons om vol te houden in de omstandigheden waarin wij verkeren in verre landen, ver van mijn land. Voorzie in de dagelijkse onderhoud van de werkers en ook voor de kindertjes, in de naam van Uw Zoon Jezus Christus. Amen. Dank U God.

Mary

21-09-2004