Persoonlijke gebeden

naar index gebeden - terug naar hoofdpagina

O lieve Jezus,
Geef mij kracht en hoop dat het geluk met ons is, na zoveel verdriet mag er nu toch wel ruimte zijn voor geluk.
Ik bid elke avond tot U om U te vragen of U mijn gezin het geluk wil geven wat wij nu zo hard nodig hebben.
Nu heeft U mij meerdere keren geholpen, laat ons nu niet in de steek.
Bevrijd ons van onrust en angst en help ons in moeilijke tijden.

Rene

5-7-2005
O Heere mijn God en mijn Vader,
Ik ben uit wanhoop hier op deze site terechtgekomen.
Heere, uw dochter heeft weer gezondigd. Het leven is zo zwaar Heere, maar toch geloof ik in u.
Ik zondig, maar toch geloof ik in u. Heere, wilt U mij helpen, me bij staan. 
De afgelopen tijden waren moeilijk voor mij. Ik voel mijn geloof verzwakken, ik voelde U wegzakken. Maar U was er altijd, ik was degene die wegviel. Ik liet U gaan. 
Maar Heere, zoals ik U elke dag hoor, U gelooft nog in mij, Ik ben sterk, ik kan het aan!
Ik ben al een tijd op zoek naar liefde, al een tijd verdwaald. Al een tijd loop ik tegen de muur, word ik verleid door de duivel. Maar Heere, U bent er om mij te helpen, ook nu, ook vandaag! 
Blijf bij me Heere, help me! Want alleen U, alleen U heb ik!

M.O.

23-06-2005

Vader,
ik bid U al zolang voor mijn noden,na mijn scheiding, mijn financiën als vader met drie kinderen thuis, de moeite van het bidden en U te vertrouwen.
Vaak is de druk van het leven zwaar,met twee volwassen kinderen
die niet in U geloven en constant komen met waarom doet God zo en waarom laat God het allemaal toe.
Het besef dat U een God bent van liefde en genade is er vaak pas weer als de nood hoog is; daarom wil ik U danken dat U een liefdevolle God bent, die Zijn Zoon uit liefde voor onze zonden heeft laten kruisigen,om ons te redden. Ik wil u vergeving vragen, dat ik me zo vaak door mijn problemen laat leiden,en U daar dan te weinig voor bid Vader.
Toen ik deze site zag, dacht ik dat ik wel heel egoïstisch was om alleen maar voor mijzelf en mijn bekenden en familie te bidden,nu ik zie dat er veel meer mensen zijn met grotere noden als die van mij, wil ik U bidden,wilt U mij en andere helpen voor elkaar te bidden,zodat wij Uw grote kracht mogen ervaren.
Ik dank U daarvoor in Jezus'  naam.

Cees

12-06-2005

Heer daar boven
die wij loven
voor al hetgeen Gij voor ons doet.

Geef ons heden boven beden
leer ons werken op Uw wenken
op Uw liefde boven al.
alles dat U geeft is goed.

Wil verhinderen dat ons kinderen
iets in het leren storen zal;
zie oh Jezus, lieve Jezus
op ons in ontferming neer.

Maak ons heilig
leid ons veilig
altijd aan uw hand ,oh Heer.
Amen.

Jessica

18-06-2005

Lieve Vader, 
waarom voel ik mij vaak zo neerslachtig en zie ik geen toekomst... ik kan het leven soms niet meer opbrengen en het lijkt wel of deze momenten steeds vaker komen... 
HELP ME Vader, leer me op U te vertrouwen!

C.

07-06-2005

Ik weet niet of u mij hoort, God. Ik kan niet genezen worden door de medische wereld. Amper 30 jaar en reeds vijf jaar ziek. Regelmatig bid ik tot u om mij te helpen maar heb het gevoel dat u mij niet hoort. Laat mij niet in de steek aub.

Inge

02-06-2005

Heer,
Dank U dat U boven ons leven staat. U bent onze maker. Vergeef ons dat we ons zo vaak met dingen bezig houden die er niet toe doen. Open onze ogen en onze harten voor Uw genade en vrede. Dank U dat we nooit hoeven twijfelen aan Uw Liefde. Dank U dat U altijd bij ons bent.

anoniem

24-05-2005

Heer,
Laten we mensen weer van elkaar gaan houden, elkaar blij in de ogen kijken. Blij omdat ze leven, en blij omdat U dat heeft ontworpen. Blij om de strijd aan te gaan tegen het kwade, die ziekte en verderf zaait, het kwade door liefde uit te laten doven zoals een brandende kaars door zachtheid van water ophoudt te branden.
Help mij hier mee.
En laat ik de grote klappen van het leven kunnen dragen, want volgens mij ben ik daar nog lang niet goed genoeg en sterk genoeg voor. 
Help mij Heer. Amen.

Marcel

22-05-2005

Lieve Vader in de Hemel,
Aan de vooravond van een nieuwe week, wil ik u eerst danken voor een prachtig weekend, waarin onze zoon Jurgen weer veilig is teruggekeerd van een rotsklimpartij. Voor diezelfde Jurgen vraag ik wederom kracht en volharding om hem bij te staan in zijn dagelijks leven met ADHD. Al mijn hoop is gevestigd op U. Ik vraag om kracht, geduld en rust in de dagelijkse omgang met hem. Geef dat mensen in zijn omgeving vooral ook het mooie van de jongen blijven zien, zoals ik dat ook zie, en dat hij niet het slachtoffer wordt van de generalisering van mensen van hoe "men zou moeten zijn". Dit vraag ik voor alle ouders met ADHD/ADD etc. kinderen. In vrede met U kunnen wij het aan, daarop vertrouw ik.
Van een bezorgde moeder aan wie U Jurgen heeft toevertrouwd,

Marianne

22-05-2005

Onze Vader, 
Vriendschap is mijn alles. Vriendschap is het mooiste dat ik ooit heb gekend. 
Dank U Heer dat ik goede vrienden heb gekend en heb. Door U en mijn vrienden kunnen we samen de wereld aan. Als ik het eens moeilijk heb staan ze altijd voor me klaar. Voor een schouderklopje, een gesprek of om me terug aan het lachen te brengen. 
Ik bedank U 1000x omdat U mij zo ‘n goede vrienden hebt leren kennen. U hebt me kracht gegeven om mijn vrienden te helpen als ze in nood waren. Ik hoop dat je me nog zult helpen om die kracht te vinden. Mijn vrienden betekenen zeer veel voor mij bedankt, God. 
In de naam van de Vader, Zoon en de Heilige Geest. Amen.

Koen

21-05-2005

lieve Heer,
ik hoop dat U ons kunt helpen: ik heb 2 kinderen, mijn man heeft ons verlaten, maar ik wil hem zo graag terug hebben. Hij heeft een nieuwe vriendin, maar mijn kinderen willen met haar niks te maken hebben. We hebben veel pijn en verdriet. We hopen dat hij terug komt; hij is nou al anderhalf jaar weg, maar we blijven hopen. Ik hoop Heer, dat U ons kunt helpen.

anoniem

08-05-2005

Heer,
geef mijn man terug. De kids houden nog zo van hem; ze missen hem heel erg in huis. We kunnen niet zonder hem leven, maar hij heeft een nieuwe vriendin ontmoet. De kids willen niks van haar weten. Ik hoop en bid voor God dat hij een beslissing zou nemen dat hij weer terug komt bij ons. Ik heb er echt alles voor over. We zijn vaak verdrietig en heb veel spijt wat ik allemaal verkeerd heb gedaan. Ik hoop toch dat iemand ons daar bij kan helpen. Amen.

anoniem

03-05-2005

Waarom weigert God Zijn belofte gestand te doen? Ik kan Gods liefde niet ontdekken in dit Koninkrijk der eenzaamheid en der niet-verhoorde gebeden. Blijkbaar is het enige waar ik op kan rekenen het feit dat ik uiteindelijk gelukkig doodga. Word ik tenminste nooit meer bedrogen.

Rafael

03-05-2005