Persoonlijke gebeden

naar index gebeden - terug naar hoofdpagina

Vader in de hemel, 
ik hoop en bid dat het contact met mijn jongste zoon weer hersteld wordt en dat hij U leert kennen als zijn persoonlijke Verlosser.

Joke

23-01-2006

Vader, wij danken U voor deze dag. Een dag waar wij met onze medemens te maken hebben gehad. Een dag waarin wij Uw nabijheid mochten ervaren. Wij danken U daarvoor. Wil bij ons zijn deze nacht en Uw beschermende handen boven ons houden zodat wij weer gezond een nieuwe dag in mogen gaan. Wil ook bij onze kinderen en kleinkinderen zijn. Wij vertrouwen erop dat zij ook Uw nabijheid mogen ervaren. Wees met allen die bezorgd zijn en angst kennen. Wees met hen en geef hen de kracht om verder te kunnen. Dit vragen wij om Jezus' wil. Amen.

B. G.

23-01-2006

Goede God,
Al maanden ben ik aan het strijden, waar ik niet uit kan komen. Het is maar elke dag vechten, vechten, vechten.
Soms lijkt het dat ik het overwonnen hebt, maar al gauw is dit weer niet het geval. Deze strijd moet tot een einde komen. Als mens wordt het me teveel. Met dit gebed wil ik vragen om Gods hulp. God, ik ben moe van het vechten, mag het op de eerste plaats niet nog erger worden, maar moge de rust weerkeren. God, wilt U me helpen. U moet ook weten dat ik niet vecht voor mezelf, maar aan een ander denk. Leidt me nu naar de goede weg.

Emiel

12-01-2006

Lieve God,

Wilt U mij misschien helpen met mijn levensdoel, laat mij er goed in zijn.
Help mij met creativiteit.
Maar wees niet alleen bij mij, ook bij mijn naasten.

Dorien

10-1-2006

Heer,
wilt U mij helpen en ondersteunen bij mijn dagelijks werk; wilt U mij verlossen van de angst voor wat kan komen. Ik wil graag mijzelf ontwikkelen zodat ik iets kan betekenen voor andere mensen.
Ik dank U Heer.
Amen

Pieter

02-01-2006

God,
Help mij om een gelukkig, gezond en eerlijk leven te leiden.
Onze vader die in de hemel zijt, Uw naam worden geheiligd. Uw rijk kome, Uw wil geschiede op aarde zoals in de hemel. Geef ons heden ons dagelijks brood en vergeef ons onze schulden, zoals ook wij aan andere hun schuld vergeven. Leid ons niet in bekoring maar verlos ons van het kwade. Amen.

Jasper

27-12-2005

goede God,
God van oude woorden,die ons nog steeds sterken. Zoals mensen samen bidden voor een overledene en geloven dat de dood niet het einde is; mensen in de weekendvieringen naar oude gebeden luisteren om God te begrijpen en het Evangelie toepassen in de praktijk. 
Goede God, houdt de gelovigen met Uw Geest vast.Laat Uw Geest ook neerdalen over mensen die nog niet geloven zodat we dan met veel en veel meer gelovigen bij U aan tafel kunnen, zoals het in het nieuwe Jeruzalem de bedoeling is.

Emiel

28-12-2005

goede God,
elke dag zijn er mensen die van het geloof afstappen. Zeker wanneer er jonge mensen sterven,  zomaar uit het leven getrokken worden. Bestaat er dan nog een God? Maar gelukkig zijn er ook mensen die de getroffen mensen troosten en zo kan iemand weer het geloof terugwinnen. Maar ook wanneer een gezonde baby geboren wordt, kunnen mensen God ervaren.God wees met uw zegen altijd bij ons of we het nu goed of moeilijk hebben. Sommige mensen vechten door voor anderen die in grote moeilijkheden zitten, omdat ze willen laten zien wat een koninkrijk die komen gaat inhoudt, om er voor andere mensen te zijn. En om Christen te zijn. God zegene ons en kom met Uw rijk van vrede. Amen.

Emiel

26-12-2005

we leven nog in het oude Jeruzalem, waar het kwaad nog steeds overwint. Met de Kerstdagen lijkt het iets beter te gaan,doordat vele mensen gezellig samen zijn, maar laat het na Kerstmis ook zo blijven totdat U komt met het nieuwe Jeruzalem. Maar laten we daar niet op wachten want dan zijn we niet waakzaam. 
God zegen de aarde,steden, en het platteland met Uw geest, dan zijn we allemaal waakzaam voor uw echte komst. Amen.

Emiel

21-12-2005

Vader,

ik dank voor alles wat mij gebeurt, ook al valt het leven vaak niet mee, maar ik weet dat U me op de weg behoudt en dat U mijn zonden vergeeft, opdat ik zal leren om een oprecht mens te zijn en help mij om het goede te blijven zien. Amen.

Rob

21-12-2005

lieve Vader...
ik ben een warhoofd en mijn gedachten razen alsmaar door; mijn dagelijkse taken komen niet af en dan wil ik anderen de schuld geven.
Help mij om orde in mijn leven te brengen en breng mij geloof en wilskracht. Vergeef me mijn zonden en help mij U te vinden, ik ben naar U op zoek.

Mark

5-12-2005

Heer onze vader,
ik wil U bedanken dat U zoveel liefdevolle mensen op mijn pad heeft gebracht.
Ik wil zelf ook zoveel liefde geven aan mensen en ik heb nog iets te doen in mijn leven.
Ik bid en vraag U ons door deze moeilijke tijd heen te gaan en los te laten aan U en het ziekenhuis.
Ik heb er alle vertrouwen in en hoop dat ik nog iets af kan maken; U begrijpt wat ik bedoel.
Ik bid ook voor alle mensen die het op dit moment moeilijk hebben voor kracht. Ook voor alle engelen om mij heen.

Michele

1-12-2005