Persoonlijke gebeden

naar index gebeden - terug naar hoofdpagina

Lieve Here, 
Ik wil U danken voor mijn gezegende leven Here, voor Uw heilige Geest en Uw overwinning Here.
Ik houd van U met heel mijn hart en wil mij geheel wijden aan Uw wil Here.
Werk door mij heen Here, met Uw heilige Geest zodat anderen geïnspireerd raken door het woord dat U brengt Here, en dat ook zij Uw liefde, licht en genezing mogen ontvangen.
Dank U voor alle lessen Here die ik kreeg, en die mij brachten bij U Here, 
dank U voor het eeuwig leven dat mij te wachten staat Here.
Dank U dat ik mooie werken mag verrichten Here in Uw naam.
Dank U Here voor de naam die U mij gaf Here, en waarmee U mij riep Here.
Dank U dat ik Uw stem herkende Here, en er niet van wegliep Here, ik herkende de stem van mijn liefhebbende Vader, U riep mijn naam, Here en ik werd vervuld van Uw liefde, Uw onvoorwaardelijke liefde Here. Het was een prachtig moment van thuiskomen Here, dank U dat U mij riep Here en met mij aan de gang bent gegaan, dat U dichtbij mij bent, en mij omringd met Uw engelen Here, als dat nodig is.
Dank U voor Uw redding Here, en dat ik daardoor verlost ben Here van mijn zonden.
Dank U Here dat U naar Uw schaapjes omkijkt Here, en ze redt van de afgrond Here, U bent een werkelijk goede herder Here.
Op U stel ik mijn vertrouwen Here, aan U geef ik mijn leven hier op aarde, gebruik mij als Uw dienaar Here, ik heb U lief met heel mijn hart Here, gebruik mij Here, dat is wat ik wil en dat is wat U wilt Here. En daarom zal het geschieden.

Veel liefs van Uw geliefde dochter,

Tonny

27-12-2006

Heer Jezus,
wees in deze dagen met alle mensen, vooral bij hen die eenzaam zijn en tegen het nieuwe jaar opzien; dat zij mensen mogen ontmoeten die hen aandacht en liefde schenken. 
Wees ook bij de militairen die ver weg van hun gezin in het buitenland hun missie voltooien. Dat zij weer veilig bij hun gezin mogen terugkeren.
Heer God, wij loven en danken U voor Uw genade.

Doortje

27-12-2006

Vader,
Mijn zoon maakt moeilijke dagen door doordat hij - op zijn weg naar volwassenheid - deze dagen hard geraakt wordt door wat thans maatschappelijke realiteit is. Ik bid U hem daarbij te willen begeleiden met Uw wijsheid, en ook hem wijsheid te bieden, rust, kalmte en overzicht, en hem te laten groeien tot iemand die vooreerst voorbeeld voor anderen kan zijn, en die daarnaast, en mogelijk daarmee, zijn persoonlijke doelstellingen heeft kunnen vervullen.

Een ouder.

26-12-2006

Lieve God,
Bedankt dat U op Uw manier tegen mij praat. Bedankt voor mijn talenten en mijn omgeving. Bedankt voor Uw vergeving. U bent erg belangrijk voor me, maar soms neem ik te weinig tijd voor U. Hopelijk kan ik me wat beter focussen op U in de toekomst. Ook ik weet dat er veel meer uit mijn leven te halen valt. Maar alles op z'n tijd. Bedankt dat ik me nu zo lekker voel. Ik hou van U.

R.

22-12-2006

Heer,
laat mij leven in vrede,
laat mij een kanaal zijn van Uw licht en liefde,
help mij mijn wil los te laten en in Uw voetsporen te treden.
Dank U voor uw goedertierenheid,
Uw wil geschiede, amen.

anoniem

21-12-2006

Lieve Heer,
Dank U dat U ons gebed heeft verhoord.
Alle problemen zijn opgelost door Uw hulp. Ons gezin is door U dichter bij elkaar gekomen. 

Wij danken u!!!

Rob

20-12-2006

Lieve Vader, 
het moment van de waarheid is voor mijn gezin aangebroken. Zonder Uw hulp redden wij het niet meer. Wij zijn helemaal gebroken. 
Help ons deze week om uit onze zorgen te komen. Alleen met Uw hulp kunnen we het redden. Lieve Heer, ben genadig voor ons en help ons het geluk te vinden. 

Rob

11-12-2006

Moeder Maria,
geef mij de kracht om door te gaan,geeft U mijn kinderen de moed om de toekomst in te gaan. In het leven is al veel afgenomen wat mij dierbaar was. Toch weet ik in mijn hart dat U er voor mij bent samen met Uw zoon Jezus. 
Dank U ook voor al het mooie wat ik heb en mijn kleinkinderen. Sta ons allemaal bij, amen.

Riekie

06-12-2006

Lieve Heer en heilige Maria,
Al zoveel keer gevraagd om hulp, wilt U Lieve Heer en heilige Maria,ons vandaag helpen. Het gaat zo niet langer, help ons vandaag en dat het dan weer goed komt in onze familie. Dank je wel Lieve Heer en heilige Maria.

anoniem

8-12-2006

Lieve Heer,
Ik vraag U of ons gebed wilt verhoren en gehoor wil geven aan het diepste verlangen van mijzelf en mijn echtgenoot. De kinderwens van mij en mijn man is zo groot en wij zouden zo graag onze liefde willen geven aan een nieuw leven. Ook vraag ik U om steun in deze moeilijke en spannende tijd. Wij zijn bang de hoop te verliezen. Wij vragen om kracht om de teleurstelling en het verdriet te dragen en om vertrouwen in de toekomst. Ik bid U....

Lotje

26-11-2006

Heilige Maria, moeder van God, vraag God om me een gunst te verlenen waar ik nederig om vraag: Vraag God dat David contact me opneemt, zodat we onze vriendschap kunnen herstellen, zoals we dat ooit aan elkaar hebben beloofd.

Karin

21-11-2006

Liefdevolle Vader,
Help mij toch om innerlijk los en vrij te komen van de onwaarheden die de Neo-Catechumenale weg me in Uw naam wil doen geloven, help mij het gelaat van Uw Zoon te zien in mijn naaste, en goed te zijn zoals Gij het wilt, en niet onder een druk en stress te leven die Gij niet bedoelt. Ik bid U voor deze Parochie, schenk vrede en eenheid.

Carla

17-11-2006
Lieve Heer en heilige Maria,
Het gaat zo niet meer, help ons we kunnen er niet meer tegen. Dit hoeft zo toch niet. Help ons, help ons.
Wilt U en Maria even naar ons luisteren en help ons met een goede oplossing. Onze ouders die bij U zijn willen dit ook niet. HELP ONS.
Dank U.

anoniem

14-11-2006

Heer onze God, verdrijf de smarten en genees de ziekten van Uw volk. Geef allen de volheid van Uw heil door het zegeteken van het Kruis, waardoor U de zwakheid van de mensen te hulp bent gekomen en de vijand van het leven en van de verlossing hebt overwonnen. U bent toch ons leven en onze verlossing!
U alleen kunt onze zonden vergeven en alle ziekten van ons wegnemen. U bent de gever van alle goed. Voor U liggen al onze noden open. Geef uw kinderen volgens ieders behoefte de overmaat van Uw ontferming.
Wij bevelen, U, Heer, bijzonder onze zieke aan. Genees hem met Uw genadekracht.
Bewaar, Jezus Christus onze God, Uw zieke dienaar Bennie in vrede in de schaduw van Uw heilig en kostbaar Kruis. Bevrijd hem van alle zichtbare en onzichtbare vijanden, en maak hem waardig U te danken en te verheerlijken met de Vader en de Heilige Geest, nu en altijd in de eeuwen der eeuwen. Amen.

Bart

14-11-2006

Dank u wel lieve God, dat U een Vader voor mij bent, dat U een reële God bent ook van deze tijd.
Dank U dat U nog steeds gebeden verhoort en nog steeds mensen geneest. Dank U voor al de wonderen die ik mee mag maken en waar ik deel van mag zijn.
Dank U God dat U trouw bent.
In Jezus' naam,
Amen.

Ilse

13-11-2006

Lieve Vader, alvorens ik mijn punt naar voren haal wil ik u eerst vragen om vergeving voor al mijn zonden. Ik prijs Uw naam hoger dan het hoogste. U bent de weg, de waarheid en het leven. Ik vraag U om in mij te wonen en mij te reinigen met Uw bloed en te voeden met Uw Lichaam. Lieve Heer, ik vraag U om hulp voor mijn enorm grote kinderwens. Ik heb een aantal keren geprobeerd zwanger te worden, maar het lukt maar niet. Wilt U mij helpen hierbij en mij zegenen met een wonder van U, oh Heer. Verder wil ik bidden voor alle zieken en mensen die het moeilijk hebben Heer. 
Tot zo ver mijn gebed. Amen.

Xiomara

13-11-2006

Heer Jezus,vergeef mij,mijn zonden.Mijn geloof is heel sterk,ik kan niet altijd mijn geloof uiten daar mijn man niet echt gelovig is.
Mijn gebeden zijn al verhoord geweest, dankzij U, lieve Heer. Als het eventjes tegenzit dan bid ik en voel ik mij heel wat beter.
Dank U lieve Heer.

Kristel

10-11-2006