Persoonlijke gebeden

naar index gebeden - terug naar hoofdpagina

Voor John (gebed April) 

Vader in de hemel, hoor het gebed van Uw kind! Mijn God wat een ellende is er in deze wereld waarin materialisme en vrije relaties een steeds grotere rol lijken te krijgen, maar Heer U weet dat dat allemaal er niet toe doet als we U niet in ons hart dragen, in onze nood keren wij ons tot U en roepen : Help ons Heer! 
Heer wilt U bij John zijn (die ik niet ken maar het sprak me zo aan), wilt U hem beschermen en leiden, en vooral Uw Liefde in zijn hart geven, dat bid ik U voor John in Jezus' naam.

Nelly

14-05-2007

Lieve Vader,
ik heb en maak fouten en ben daardoor ook een mens. Help me a.u.b. om alleen de juiste fouten te maken en niet die  mensen te kwetsen of te vervreemden die mij nu juist zo lief zijn. Vergeef me en help me om zij die me lief zijn voor altijd te behouden. Dank u, amen. 

Marcel

14-05-2007

aan Claudia gebed van 10 03 2007:
vanaf vandaag bid je niet meer alleen.

A.

12-05-2007

ik heb nooit om hulp gevraagd, maar deze keer heb ik Uw hulp nodig; daarom bid ik nu om vriendschap terug te krijgen van een speciale man. Hij was iemand waar ik goed mee kon praten, ik voelde mij weer gelukkig, maar plotseling is onze vriendschap stuk gegaan door een ex-collega van mijn werk die leugens vertelde. Ik hoop dat onze vriendschap terug komt. Ik hoop dat U hier boven mij wilt helpen,  ik zie het niet meer zitten.

Anne

09-05-2007

Lieve Vader, 
Ik heb veel voor te danken en oh wat weinig heb ik om te willen vragen. Ik weet dat Uw wil geschiedt en dat alles met een reden gebeurt Zou U mij kunnen duidelijk maken waarom dingen gebeuren zoals ze gebeuren? Tevens wil ik U vragen om een zegen te mogen ontvangen over mijn relatie en dat u tevens de kinderen en de moeder van de kinderen wil zegenen en hen gelukkig maakt. Ook wil ik U vragen om mij de gave van geduld te geven en dat U er voor zorgt dat de problemen die er nu zijn worden opgelost naar ieders tevredenheid. 
Dat vraag ik U. Amen

Mark

27-4-2007

Vader in de hemel,
ik ben 20 jaar;  5 jaar geleden zijn mijn ouders gescheiden. Dit omdat mijn moeder een andere vriend had gevonden via Internet. Ze is toen naar Friesland vertrokken met mijn kleinste zusje en heeft ons verlaten. Mijn vader heeft in die tijd een zelfmoordpoging gedaan en is daarna opgenomen in de APZ te Dordrecht en de Hoop in Dordrecht vanwege depressiviteit. In die tijd heeft een pleegmoeder voor ons gezorgd en verbleven we soms op verschillende adressen. Nu is mijn vader weer thuis en wonen mijn 2 zusjes en ik nu ook bij mijn vader. Echter, de situatie is niet goed uit te houden voor mij. We hebben vaak ruzie en zitten totaal niet op 1 lijn. Hij is aan zoveel dingen gebonden (roken, drinken, uitgaan, nu ook half samenwonen, verkeerde muziek etc.) Hij zegt nog steeds christen te zijn, maar dit blijkt niet uit zijn daden. Gisteren kwam het tot een climax en zei hij tot 3x toe dat ik beter maar uit huis kon gaan. Ik ben nu heel eerlijk en vraag me af waarom ik in Godsnaam zo'n vader en moeder heb? Ik weet niet wat ik moet doen en heb veel verdriet van de situatie.

John

25-4-2007

Vader,
Voor een ieder die Uw steun en toeverlaat zoekt: Verhoor hun gebeden ! 
Ook wanneer het - vergeleken bij zo velen in bijvoorbeeld oorlog- en armoederegio's - maar schijnbare problemen, althans relatieve problemen zijn, kunnen hun problemen onnodig veel pijn veroorzaken, onzekerheid en angst. Dat kan hen verlammen, en er van weerhouden in liefde te leven. Voor hen vraag ik Uw steun, nu U mij zoveel steun heeft geboden.
Niet mijn wil, echter die van U, in Uw almachtige voorzienigheid, geschiede.

Johannis

12-04-2007

dank u Vader, 
dat gij mij gehoord hebt.

Will

10-04-2007

Heere God,
wilt U mij genezen van mijn ziekte?
Indien Gij wilt, Gij kunt het. 
En vernieuw mijn hart.
In Jezus' naam. 
Amen.

anoniem

06-04-2007

Lieve Here God,
ik wil U vragen of U mijn vriendin, die voortdurend pijn voelt, wilt ondersteunen in haar lijden. Kunt U Uw hand op haar leggen en de pijn doen afnemen?
Wilt U haar dragen en beschermen Heer?
Ik dank U Heer.
Amen.

Pieter

01-04-2007

Lieve Heer en Heilige Maria,
zou U ons willen helpen?
Ik vraag het al zo lang en iedere keer begint het weer opnieuw. Mijn pap en mam die al heel lang en op jonge leeftijd bij U en Maria zijn, weten hoe wij leven alleen voor anderen. Nu zijn wij eens aan de beurt, geef ons de voldoening en de rust. Amen.

anoniem

30-03-2007

lieve moeder Maria,
verhoor mijn gebed a.u.b. dat ik geen slecht bericht krijg na de uitslag van de scan. Ik ben hier nog zo nodig moeder Maria. Ik ben bang, help me a.u.b. de angst te overwinnen. 
Dank u Moeder, u weet dat ik zielsveel van u houd; laat mijn aardse moeder mij mogen steunen daar boven in uw hemelrijk en Pa mij kracht geven. Ik mis hun vooral nu zo erg; denk a.u.b. aan mijn man en kinderen die mij nog niet kunnen missen.
Maria, ik heb uw steun zo keihard nodig.

Corrie

28-03-2007

Mijn Lieve vader,
Dank u voor elke nieuwe dag.
Dank U dat U in mijn leven bent.
Dank U voor mijn man en kinderen.
Dank U voor elk wonder in mijn leven.
Dank U dat ik elke dag van mijn leven in U mag geloven.
Dank U voor mijn verdere hulp en zegen.
Vader, ik houd van U en blijft van U houden boven alles.
Geef mij meer zegen,meer kracht en meer hoop om alles te doorstaan in mijn leven.
Dank U mijn God.

M.A.

25-03-2007

Heer,
Annemieke wordt blind, langzaam maar zeker. Ze is 28 jaar, jong, mooi, intelligent. Help haar, een nieuwe zin te vinden in haar leven.

een vriendin

21-03-2007